Hoe films schrijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonnyT

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
Ik zou graag films/series die ik download kunnen afspelen op men televisie, ik dacht eerst met een kabel te werken naar men tv maar dit ging dus niet, geen mogelijke ingang op men laptop.

Nu zat ik te denken, mocht ik men films eens schrijven op cd en dit afspelen op men dvd speler. Wel ik heb dit geprobeerd, maar tevergeefs. De films die ik download staan in .avi formaat, en ik heb dit gewoon als data gebrand op een gewone cd, ik dacht misschien zou dit wel lukken.. tuurlijk niet.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit wel doen? Films omzetten naar ander formaat? Op dvd branden?

Ik gebruik roxio creator om te schrijven. Mijn pc is een dell studio 15, kan cd en dvd schrijven. Mijn dvd-speler is een HE DVD 3600, leest DVD / SVCD / DVCD / VCD / CD / MP3.

Bedankt in ieder geval. Mvg Ronny

Hoi Ronny,

WinAVI Video Converter is een goed programma hiervoor, ook wel Avi2D. En wel op een dvd-tje branden. Wat je ook kan doen is als je liever niet te veel brand, kun je het op een dvd+rw branden en deze vervolgens weer wissen, en weer je nieuwe film op branden. Succes :thumb:

Een andere mogelijkheid is dat je een standalone DVD speler koopt met de mogelijkheid om DivX af te spelen. Deze spelers zijn voor een relatief laag bedrag (soms al vanaf 35 Euro) te koop en bieden ook ondersteuning voor ondertitels (.srt)

Voordeel: zo kun je meerdere titels op een RW branden en dat scheelt weer tijd;)

Grtz.

Een divx speler zou inderdaad beter zijn, dan werken je avi's als data gebrand wel en indedaad meerdere films op 1 dvd.
Op een dvd-rw schrijven kan alleen als je dvd speler deze schijfjes ondersteund anders zal dit niet werken omdat je een rw niet kunt afsluiten.
Als je in google kijt op bv avi2dvd vind je genoeg programma's en zelfs een paar gratis programma's

Oké, bedankt iedereen. Ik zal es kijken voor zo een dvdspeler te kopen met divx, kwas toch al aan een nieuwe toe :)

Mvg

Heb ik net dit gevonden: http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?id=5593

specs: DVD multiformaat lezer (MP3/WMA, JPEG, DIVX ...) • USB-aansluiting • geheugenkaartlezer (SD, MS, MMC) • scartingang • afstandsbediening

Kan ik dan men films + ondertitels op USB zetten, zou hij dat kunnen lezen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan