hoe formateer een dell computer ??????

Status
Niet open voor verdere reacties.

maximo

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2004
hey hallo wie kan mij helpen ik moet mij dell computer formateren bij het opstarten moet ik f12 indrukken dan kom ik in een keuze menu en moet ik het win xp cd er in doen en dan kiezen voor de optie atapi cd-rom maar i.p.v. dat ik verder ga wordt win xp gewoon opgestart wie kan mij helpen please ????????????

Als ik het goed begrijp dan krijg je drie keuze mogelijkheden. Als dat zo is dan neem keuze twee.
Dat is opstarten via je cdrom en dan (als het een goede wincd is) de setup mogelijkheid en dan maar verder en doen wat die vraagtd.

veel succes

jean

Als je dus van die Windows cd opstart ga je dus naar herstelconsole, daar type je dan format c: in.

nope nope nope

als ik f12 in druk bij het opstarten
kom iok in het boot device menu met de keuze

1. Normal
2. Primary Master Drive
3. Hard-Disk Drive C:
4. IDE CD-ROM Device (ATAPI CD-ROM)

5. System Setup
6. IDE Device Diagnostics
7. Boot To Utility Patition

Dell zegt dat ik nadat ik mn win xp cd er in doe ik moet kiezen voor optie 4 en dan wordt de setup gestart maar dat gebeurt dus niet win xp wordt gewoon normaal opgestart

Je gebruikt gewoon de Dell cd? Heb je dit ook als je gewoon de cd erin hebt, dan opnieuw opstart maar niet op f12 drukt?

als ik de dell cd er in doe start hij ook gewoon op en zonder ook toen ik mijn dell computer kreeg zat er een cd-rom in die is defect dus ik heb er een 2e bij geplaatst mischien moet ik mijn 1e de cd-rom speler er uit halen en mijn 2e aansluiten waar mijn 1e cd-rom speler is aangesloten ????

Zat er toen geen garantie op dan? Waarom zit die er dan nog in als hij defect is? Je Dell probeert op te starten van de eerste cd-rom speler. Kijk even of je dit in het Bios kunt veranderen bij bootsequence. Als dat niet zo is moet je die 2e speler plaatsen waar nu de 1e zit.

?

ik formateer mijn cpu omdat er storingen inzitten als mijn cpu is opgestart zit ik in win system 32 ik heb 512 mb werkgeheugen en het lijkt wel 128 mb vandaar dat mijn cd-rom speler nog in mijn cpu zit mogelijk defect door een storing maar dat zie ik wel na het formateren garantie heb ik tot februari als ik bij boot sequence kijk heb ik 2 opties

1. IDE (ATAPI) CD-ROM Device
2. Hard-Disk Drive C:

Ik kan ze aan of uit zetten en ze staan bijden aan

Kun je het wat beter uitleggen? Wat bedoel je precies met 'storingen' en met dat in 'win system 32' zitten?

system32

er worden programs opgestart zoals msn messenger, kazaa, msn vandaag, en de map system32 en ik krijg bijna bij al mijn progs foutmeldingen enzo

Kazaa Lite mag ik hopen? Bij de 'normale' versie zit nl. een hoop spyware. Ook die andere foutmeldingen kunnen veroorzaakt worden door spyware en of virussen. . Lees dit bericht goed door en volg de instructies op. Als je na het scannen met Spybot S&D en Ad-aware en je probleem is nog niet verholpen, kun je daar ook je Hijack-this log plaatsen. Dat moet alleen daar, want dan zullen de experts het bekijken. Dus niet in een nieuw topic of hier. En scan op www.housecall.com op virussen. Post ook eens wat van die foutmeldingen als het dan nog niet is opgelost.

Laat ze allemaal verwijderen en scan nog een keer om zeker te zijn of je virusvrij bent. Heb je ook al op spyware gescand? Dan worden je problemen misschien opgelost en hoef je niet te formatteren. Het lijkt me in het vervolg verstandig om een firewall en virusscanner te nemen om dit te voorkomen.

hahhhaha

hahhahah heel leuk ik ben d: en e: kwijt ik heb geen cd rom spelers meer op mijn cpu en ze zijn wel aan gesloten bij het opstarten geeft hij dat al aan maar er wordt niks geinstaleerd en ik wil gewoon toch mijn cpu geformateerd hebben dan is alles zekker weer in orde maar hoe kan ik geen cd rom spelers meer hebben k heb ze alleen mogewissel

Je CPU formatteren wordt lastig:p, een cd-rom speler op je CPU ook :cool: hahaaha . Tja als je me uit gaat lachen kan ik ook gewoon zeggen van zoek het zelf maar uit.

Maar omdat ik niet zo ben zal ik je toch helpen. Probeer in het vervolg eens leestekens te gebruiken, dan zal het een stuk duidelijker worden. Nu snap ik er niet veel van. Maar je wilt dus toch per se formatteren. Staan beide cd-rom spelers in het BIOS? Of heb je ze al omgewisseld?

het is gelukt

sorry dat ik moest lachen maar dat was omdat mijn cd-roms weg waren het is mij gelukt om mijn cpu te formateren op een hele simpele manier nadat ik mij cd-rom spelers weer op de goede plek heb aangesloten heb ik de cd-rom gestart via deze computer e: daar kon ik gewoon win xp opnieuw instaleren en niet zoals dell zij bij het opstarten f12 atapi cd-rom enz

Je bedoelt je harde schijf formatteren, je CPU is je processor;).

Dan moet ik je toch teleurstellen, pc is de afkorting voor computer:

Personal computer:
het is een computer met een eigen processor, geheugen, harddisk, diskettestation, enzovoort. De pc kan zelfstandig werken. Op een pc werkt u doorgaans niet met meerdere personen vandaar de term: Personal.

CPU:
In het Nederlands: Centrale VerwerkingsEenheid (CVE). Dat deel van de computer waarin rekenkundige bewerkingen en controles worden uitgevoerd; het onderdeel dat instructies interpreteert en uitvoert. CPU's die uit een enkele chip bestaan, microprocessors genoemd, hebben het ontstaan van de personal computer mogelijk gemaakt. Voorbeelden hiervan zijn de 80286, 80386, 80486 en Pentium. De CPU bevindt zich op het moederbord. De bekendste leveranciers van processors zijn Intel, AMD, NEAT, Motorola, NEC, Cyrix en Chips & Technologie.

bron: http://www.computerwoorden.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan