Hoe formateer is een oude HP Vectra?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb hier een oude Vectra staan die het nog gewoon deed! Echter ik wilde eea weghalen uit config/software en bij opnieuw opstarten bleken bestanden weg te zijn.
*****!

Ik wilde nu opnieuw formateren en opnieuw installeren.

Eerst geprobeerd om W98Se over W98 heen te zetten maar die update accepteert ie niet.

Toen dus geprobeerd met de opstartdiskette te formateren maar krijg dat niet voor elkaar.

Hij geeft als melding: verkeerde notatie!

Ik doe toch echt A:\ format c

Wat moet ik in dit geval doen om te formateren?

Ik denk dat de instellingen van de harde schijf niet goed in het BIOS staan. Herstel dit. Dit kan, ook bij oudere systemen, via autodecect Harddisk o.i.d. Anders handmatig doen.

Geplaatst door crazyheels
Ik heb hier een oude Vectra staan die het nog gewoon deed! Echter ik wilde eea weghalen uit config/software en bij opnieuw opstarten bleken bestanden weg te zijn.
*****!

Ik wilde nu opnieuw formateren en opnieuw installeren.

Eerst geprobeerd om W98Se over W98 heen te zetten maar die update accepteert ie niet.

Toen dus geprobeerd met de opstartdiskette te formateren maar krijg dat niet voor elkaar.

Hij geeft als melding: verkeerde notatie!

Ik doe toch echt A:\ format c

Wat moet ik in dit geval doen om te formateren?

is het niet booten van diskette en dan
format c:

Ja ik ook, maar : heb ik niet gezien.

Ik kan mij ook nog herinneren dat je format c: moest intypen.

Ik denk dat het te maken heeft met wat voor dos versie het was.

Vroeger had je windows 3.1 of 3.11 deze draaide onder dos versie 6.x
Bij windows 95 is ook de dos versie aangepast naar versie 7.0 deze versie is 2 mb kleiner dan de 6.x versie .

Bij mijn eerste pc had je alleen nog maar dos , later kocht ik een nieuwe met w95 erop , deze wilde ik toen ook een keer formatteren en deed dat ook met de :
En je raad het al dat werkte dus niet , ik moest het zonder de : doen.

Zo dat was leuk om weer ff een stukje nostalgie op te halen.

groetjes speedtouch

Wel, dat is lang geleden dan want ook met DOS 7.0 is het met de dubbele punt.. Maar ja, na zo'n tijd vergeet je veel :D

Ja je vergeet inderdaad veel , Bij een pc kan je nog een grotere HDD inzetten , het lijkt wel of dat hij steeds kleiner wordt in mijn boven kamer :D [ de grijze cellen HDD ]

groetjes speedtouch

Heren, bedankt voor jullie reacties....dat ik daar nou zelf niet op kwam...met die dubelle punt, : dus.

Ga het vanavond per direkt proberen.....

Thx again,

Jean.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan