hoe formateer je onder xp een hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan2

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2001
hoe formateer je je 2e schijf (D) in xp.
het is een 80 Gb schijf waarvan ik bij ca. 10Gb niet kan verwijderen. dus wil ik hem formateren.
het besturings systeem houdt het echter tegen.
hoe doen wij dit want in mijn dikke vandale zou het heel simpel zijn door de hdd te selecteren en met de rechtermuis format te activeren. nou niet dus!!!

Klik rechts op deze computer, beheren en dan schijfbeheer en probeer de schijf daar te formatteren

Rechtermuistoets op "deze computer" en beheren kiezen. Dan in schijfbeheer de schijf selecteren en formatteren.

Ah, die is niet per se voor XP. Hiermee kun je vanaf diskette opstarten en bestaande partities verwijderen, nieuwe aanmaken en formatteren (FAT32).

Anders kijk je toch eerst ff met patition magic wat er met die 10 Gb aan de hand is, misschien is het wel een aparte, anders geformatteerde partitie waar bijv. ooit een windows versie op gepre-installed was.

HAMMAR

pation magic heb ik en ook op los gelaten een paar maal. de hdd heeft dan echter een paar maal problemen bij het opstarten (div. fouten) waarop scandisk start en vervolgens niets vind. kortom pm is wel leuk maar werkt niet optimaal. wanneer jij dit niet herken dan zal ik het misschien niet goed gedaan hebben. ik selecteer in iedergeval de hdd en vraag een format aan voor xp formaat. geef een apply en alles start en gaat in mijn ogen goed. bij het herstarten van de computer ziet hij echter fouten op de hdd en doet een scandisk.

tiborv bedankt. ik snap niet waarom dit nou niet goed in zo'n dikke vandale van xp staat (en ook niet via de help functie onder xp)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan