Hoe formateren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Ik dacht dat mijn PC wel zonder virusscan kon, maar het tegendeel is gebleken, en nu zit alles vol met virussen en spyware. En die krijg iker ook niet meer af. Nu wil ik dus mijn harde schijf formateren, maar is dat wel mogelijk zonder zo'n Windows (XP) CD? Die heb ik namelijk niet..

hoe is xp er op gekomen dan.
heb je een merk computer

Misschien kan je een Xp-Cd van iemand anders lenen

Partition-Magic.
Met de gratis demo versie kan je op zijn minst zien wat er aan (verborgen) partities aanwezig is.
Dat zou ideaal zijn, dan kan je besturingssysteem incl. drivers terugplaatsen en ben je van het ongedierte af.

Hoe werkt het precies?
Als ik het open staat er disk 1 met wat programmatjes eronder.. Is dat het?

vertel nu eens of het een merk computer is ??

Het is een HP computer ;)

Het is geen hele nieuwe computer meer en hier is trouwens even dat schermpje:
[smallIMG]http://i29.tinypic.com/n36bu8.png[/smallIMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb al op google gekeken, maar ik kan niet echt vinden hoe het programma nu precies werkt.. :confused:

Je hebt volgens Partition Magic maar 1 partitie, dus er is geen recovery partitie. je moet dus zowiezo een windows cd hebben. Misschien eens lenen van vrienden/familie/buren/..., want anders ga je niet ver komen.

misschien kan je der 1 van een torrentsite plukken ?

zoek maar met google . ik schijn geen link te mogen plaatsen van een ;-)

Ik heb al op google gekeken, maar ik kan niet echt vinden hoe het programma nu precies werkt.. :confused:

Misschien is het een idee om eens op het "help" knopje te klikken in Partition Magic, ik zeg maar eens wat? :)

Waarom een extra programma downloaden en installeren? Als het ook kan in schijfbeheer van windows, klik met je rechtermuisknop op deze computer en klik op beheren. Klik vervolgens links op schijfbeheer.

Dan zie je schematisch weergegeven hoe je harde schijf eruitziet. Als je een partitie ziet waarvan je he tbestaan niet afwist dan is het vermoedelijk de recoverypartitie

volgens mij ging de vraag over een cd van xp voor een herinstallatie en niet over indeling van ruimte op je hd toch ?
downloaden, je moet wel azureus oid installeren om het mee te halen. ( openen kiezen en niet opslaan) en ff registreren op die site dan. de kans is heel groot dat je daar ook een van aantreft die ;-) zoek in google maar eens op stuit je er gelijk op

Uit de huisregels speciaal voor mirandda.

Warez:

* Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom, dingen waar je normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig hebt.
* Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlages die warez bevatten).
* Naar warez mag niet worden gevraagd.
* Ook het vragen naar cd en dvd hoesjes is op helpmij niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. de copyright rechten. Het plaatsen van links naar dit materiaal is dus ook niet toegestaan.

dank voor de info puppie ik zal er rekening mee houden en niks meer over torrents posten

Ik heb nu dus een CD van iemand geleend, maar als ik die wil installeren komt er dat er een nieuwere versie ofzo is geinstalleerd.. En over formateren kan ik niks vinden op de CD..

Gewoon de stappen volgen, in tegenstelling tot vista kan je xp niet installeren alvorens de hdd te formatteren.

Als het kan moet je waarschuwingen negeren, er staat inderdaad al een besturingssysteem op je harde schijf maar je wilt die overschrijven, anders kan je niet formatteren, dus gewoon verder gaan in de installatie.

Is er toch iets dat moeilijk blijft doen, ga dan naar de opdrachtprompt via de installatiecd en formatteer van daaruit.

start op vanaf de xp cd
maak de volgende keuzes:
partitie verwijderen (D) > enter > bevestigen met L
formatteren op ntfs

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan