• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe formule aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Hoe pas ik de formule aan in onderstaand voorbeeldbestand.

Wat ik zoek is dat:
Op tabblad Totaal Sheet het totaal van de voorraad in G3 komt te staan van alleen Depot1D.
Er word gekeken naar idnr2 (kolom J op tabblad Voorraad Depot1) en idnr2 (kolom A op tabblad Totaal Sheet)

Ik heb deze formule nu staan maar ik wil die dus aanvullen met alleen de voorraad van depot1D
Code:
=IFERROR(VLOOKUP(A3;'Voorraad Depot1'!J:N;5;0);"0")

Bijlagen

Als je Depot1D wilt hebben, moet je niet zoeken op ids in kolom A, want dat nummer klopt dan niet. Ofwel unieke nummers voor de depots gebruiken (lijkt mij logisch; waarom heb je dat al niet gedaan?) ofwel zoeken op kolom C.

Dan krijg je dus zoiets denk ik:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(G$2;'Voorraad Depot1'!C3:N7;10;0);"0")

Ik zoek ook niet op "ids" in kolom A zoals je stelt maar op idnr2 in Kolom J

Ik dacht dit, aflsuiten met control shift enter(matrix)

Code:
=INDEX('Voorraad Depot1'!$N$3:$N$7;MATCH(A3&RIGHT(G2;7);'Voorraad Depot1'!J3:J7&'Voorraad Depot1'!$C$3:$C$7;0))

Thanks JVeer.

Kan ik die formule(Matrix) ook in VBA opnemen?

Ik zoek ook niet op "ids" in kolom A zoals je stelt maar op idnr2 in Kolom J
Je zoekt op een veld uit kolom J, klopt. Dat heet in je bronbestand idnr2. Desalniettemin blijft mijn punt staan, de waarden in die kolom zijn niet uniek voor de depots :).

Laatst bewerkt:
Thanks JVeer.

Kan ik die formule(Matrix) ook in VBA opnemen?

Je zoekt op een veld uit kolom J, klopt. Dat heet in je bronbestand idnr2. Desalniettemin blijft mijn punt staan, de waarden in die kolom zijn niet uniek voor de depots :).

Ik snap je niet OctaFish.
De waarden in kolom J (bronbestand) zijn identiek als Kolom A (Totaal Sheet). In Kolom C op bronbestand staat de verwijzing naar de Depots waarvan ik de voorraad zoek.
Boedoel je dat?

By the way, weet niet of dat belangrijk is om te weten maar het werkelijke bestand heeft plm. 40000 regels.

Je kunt het ook in Vba kwijt. Werkt de matrix formule niet? Je kunt ook even checken of de formule nog een beetje snel is op 40000 regels.
Ik verwacht dat het allemaal wat trager wordt

Die 7 regels in de formule moet ik dan aanpassen naar 40.000?

Code:
=INDEX('Voorraad Depot1'!$N$3:$N$40000;MATCH(A3&RIGHT(G2;40000);'Voorraad Depot1'!J3:J40000&'Voorraad Depot1'!$C$3:$C$40000;0))

Wat octafish bedoeld is dat in kolom J 5 kee rhetzelfde nummer staat met verschillende voorraaden. Als je met vert.zoeken zoekt zal deze altijd alleen de eerste match weer geven in dit geval waarde 198, de waarden 200, 101 en 33 zullen nooit getoond worden.
alle regels met hetzelfde ID zullen alleen waarde 198 te zien krijgen.

Voor verticaal zoeken is het een vereiste dat de zoekwaarde uniek is in de hele tabel. in jou geval zou een combinatie van kolom J en C een unieke zoekcombinatie kunnen opleveren.

Maar die voorraden liggen ieder in een ander depot (Kolom C tabblad Voorraad Depot1)
Dus dat maakt ze toch identiek?

Oke, dus ik heb er nu dit van gemaakt.
Code:
=INDEX('Voorraad Depot1'!$N$3:$N$7;MATCH(A3&RIGHT(G2;40000);'Voorraad Depot1'!J3:J7&'Voorraad Depot1'!$C$3:$C$7;0))

Maar dan nog krijg ik alleen maar #N/A
Nu is in mijn werkelijke bestand het tabblad waar deze formule in staat een Table. Kan het daardoor komen?

Wel zo dan

Code:
=INDEX('Voorraad Depot1'!$N$3:$N$40000;MATCH($A$3&RIGHT(G2;[COLOR="#FF0000"]7[/COLOR]);'Voorraad Depot1'!J3:J40000&'Voorraad Depot1'!$C$3:$C$40000;0))

Matrixformules en tabellen gaan niet altijd lekker samen.

Laatst bewerkt:
Oke, dus ik heb er nu dit van gemaakt.
Code:
=INDEX('Voorraad Depot1'!$N$3:$N$7;MATCH(A3&RIGHT(G2;40000);'Voorraad Depot1'!J3:J7&'Voorraad Depot1'!$C$3:$C$7;0))

Maar dan nog krijg ik alleen maar #N/A
Nu is in mijn werkelijke bestand het tabblad waar deze formule in staat een Table. Kan het daardoor komen?

Dank jullie wel voor de hulp. Ik ga ermee aan de slag wat ik ermee kan.

Ik had gehoopt dat ik alleen de formule hoefde aan te passen maar nu word het toch wel weer een heel ander verhaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan