Hoe ga ik in een form altijd naar record met hoogste ID

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne-Marie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
In een formulier zit een knop die een macro start. Deze voert een groot aantal queries uit en levert uiteindelijk 1 nieuw record op die dmv een toevoegquerie in de tabel komt waarop het formulier gebaseerd is. Na een requerie dacht ik met het commando DoCmd.GoToRecord , , acLast het net toegevoegde record te tonen.
Meestal werkt dit omdat het formulier standaard oplopend gesorteerd staat op het veld [Id] (autonummering).
Dit weekend bleek dat als iemand anders sorteert (of filtert) een heel ander record als laatste wordt getoond met alle gevolgen van dien (men denkt bv dat de import niet gelukt is en probeert het nog een keer).

Kan ik in het gebruikte commando aangeven dat hij altijd naar het laatste (lees hoogste Id nummer) record van het veld Id gaat of moet ik iets anders proberen?

Hallo Anne-Marie ,

Dit kan door de Dmax functie te gebruiken
Code:
DMax ( "ID", "UwTabel", [criteria] )

waarbij Criteria optioneel is

Groetjes
Dolfke

Nog een optie gevonden

Ik zal het gaan proberen. Inmiddels was ik door testen ook achter een andere oplossing gekomen. Als laatste actie voor het commando DoCmd.GoToRecord , , acLast heb ik ingesteld "allerecordsweergeven". Deze actie blijkt alle filters te verwijderen behalve de standaard door mij ingestelde oplopende sortering op Id.
Jouw optie ga ik zeker bekijken. Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan