Hoe gebruik je een Partition?

• Onderwerp starter Onderwerp starter horn
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

horn

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2003
Hallo,
Ik heb een hardeschijf met een C en een D partition.
Op C staat Documents and Setting,Program Files,Windows.
Als ik nu D wil gebruiken,moet ik dan mappen aanmaken?
En is het dan verstandig om ook Program Files map te maken?
Ik heb geen idee hoe dat moet,als ik nu een programma op D install.
dan staan alles door elkaar.

Ehh, nee, je moet niks, maar mág wel mappen aanmaken op D.
Kopieer in de verkenner gewoon eens een bestandje van C naar D.
Waarom zou je op D een Program Files map aan willen maken?
Waarom staat alles door elkaar?
Als jij een programma op D installeert, bijv. een spel, dan staat er toch niets door elkaar?

Sorry,een beetje kort van mij,ik bedoel als ik een game op D install.staat dat niet in een
map maar een hele rij onderdelen van die game.

Dat heeft niets met de partitie te maken, maar (vergeef mij dat ik het zo zeg) da's je eigen schuld. Tijdens de opstart (installatie) van een game wordt aan je gevraagd wáár het spel geïnstalleerd moet worden. Standaard wordt veelal C:\Program Files genoemd, maar als jij dan daar gaat deleten en je vult alleen D: in, zonder een map te noemen (die je vóóraf had gemaakt) dan worden idd. alle bestanden en mapjes van de game in de root van D: geplaatst. (Sommige games / software zijn redelijk intelligent en máken een map aan die nog niet bestaat, maar daar moet / mag je niet vanuit gaan, tenzij de installatiesoftware duidelijk aangeeft dat een nieuwe map aangemaakt gaat worden omdat de door jou gewenste map nog niet "excists")

Te ondernemen acties:
de-installeer het spel.
Verwijder handmatig op D: eventuele restanten van de game (mapjes).
Maak in de verkenner op D: een map aan die de naam heeft van het spel.
Start de installatie opnieuw en verander de standaard suggestie voor installatie (C: program files) naar de D schijf + naam van de map die je hebt aangemaakt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan