Hoe gedeelde schijf in netwerk af te schermen voor bepaalde gebruikers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Goede avond

Heb thuis een netwerk middels een router en daarop een wireless AP.

via AP meerdere computers aangesloten deels van mij zelf deels van buren.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze mijn documenten op een gedeelde schijf (is de 2e hdd in een backup pc) kunnen benaderen.

Deze backup pc heeft een user naam/wachtwoord.

Maar weet niet zeker of ze er dan niet op kunnen. Ze zien de mappen in ieder geval wel.

Daarnaast moet het beleid zo zijn dat een van mijn eigen pc's er natuurlijk wel op kan.

Bijkomende uitdaging is dat de Main PC (van waaruit de back up gemaakt moet worden) en de backup PC niet op naam gezocht kunnen worden maar wel op IP adres.

Wie helpt me verder ?

Alvast dank.

Goede avond

Heb thuis een netwerk middels een router en daarop een wireless AP.

via AP meerdere computers aangesloten deels van mij zelf deels van buren.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze mijn documenten op een gedeelde schijf (is de 2e hdd in een backup pc) kunnen benaderen.

Deze backup pc heeft een user naam/wachtwoord.

Maar weet niet zeker of ze er dan niet op kunnen. Ze zien de mappen in ieder geval wel.

Daarnaast moet het beleid zo zijn dat een van mijn eigen pc's er natuurlijk wel op kan.

Bijkomende uitdaging is dat de Main PC (van waaruit de back up gemaakt moet worden) en de backup PC niet op naam gezocht kunnen worden maar wel op IP adres.

Wie helpt me verder ?

Alvast dank.

maak een share met sharenaam$ dollar teken staat voor verborgen ;) verder op ntfs partities kun je mappen beveiligen op users ;) .

Delen schijf

Je kunt toch als je de schijf niet delen hebt ingesteld en R clickt precies bepalen wie er wel of niet op of in mag komen? Voorts zijn er prima encryptieprogramma's ook nog gratis die een deel van de schijf coderen. Een beveiligde en gecodeerde partitie dus, of map.
Knappe jongen die daar nog op komt. Inderdaad kun je met het $ teken een bestand onzichtbaar maken. Alleen degene die precies het hele pad kent kan het bestand vinden. Maar dat is soms wel lastig werken. Maar ook dat is te omzeilen. Een Encryptie is bijna niet te kraken.

BrnrdsJng

maak een share met sharenaam$ dollar teken staat voor verborgen ;) .
$ staat voor administrator share en is op veel verschillende manieren te achterhalen (er zijn erg veel tools voor) die de administrative shares gewoon aangeven. NTFS rechten en Share rechten instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan