Hi
Ik heb een kalender en via een eigen menu op het lint en vba leg ik er symbolen met een tekst op.
Een rechthoek voor een volledige dag en een 3 hoek voor een halve dag.
Op en ander werkblad ik per code het aantal bij.
Heb ook een werblad dat als sjabloon wekt. En dat kopieer ik ieder jaar en verander het dan de naam naar het jaartal.
Maar hoe oud ik nu de aantallen op het andere werkblad kunnen verwijderen.
Maar stel ik maak een nieuwjaar aan in begin december. en heb nog 5 dagen verlof staan volgens de berekeningen.
Wanneer en hoe dan het werkblad met de aantallen leeg maken.
Of zou ik een code kunnen maken die werkt bij het openen van het nieuwe jaar en controleert of het huidige jaar gelijk is aan de naam en of er al symbolen aanwezig zijn.
Zijn er geen symbolen aanwezig en is de naam gelijk aan het huidige jaar dan de aantallen wissen op het werkblad dat de aantallen bij houd.
De 2 werkbladen in een vb zonder de code erachter.
Bekijk bijlage Map1.xlsx
Ik heb een kalender en via een eigen menu op het lint en vba leg ik er symbolen met een tekst op.
Een rechthoek voor een volledige dag en een 3 hoek voor een halve dag.
Op en ander werkblad ik per code het aantal bij.
Heb ook een werblad dat als sjabloon wekt. En dat kopieer ik ieder jaar en verander het dan de naam naar het jaartal.
Maar hoe oud ik nu de aantallen op het andere werkblad kunnen verwijderen.
Maar stel ik maak een nieuwjaar aan in begin december. en heb nog 5 dagen verlof staan volgens de berekeningen.
Wanneer en hoe dan het werkblad met de aantallen leeg maken.
Of zou ik een code kunnen maken die werkt bij het openen van het nieuwe jaar en controleert of het huidige jaar gelijk is aan de naam en of er al symbolen aanwezig zijn.
Zijn er geen symbolen aanwezig en is de naam gelijk aan het huidige jaar dan de aantallen wissen op het werkblad dat de aantallen bij houd.
De 2 werkbladen in een vb zonder de code erachter.
Bekijk bijlage Map1.xlsx