• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe gegevens verwijderen op blad dat aantal bijhoudt

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hi
Ik heb een kalender en via een eigen menu op het lint en vba leg ik er symbolen met een tekst op.
Een rechthoek voor een volledige dag en een 3 hoek voor een halve dag.
Op en ander werkblad ik per code het aantal bij.

Heb ook een werblad dat als sjabloon wekt. En dat kopieer ik ieder jaar en verander het dan de naam naar het jaartal.
Maar hoe oud ik nu de aantallen op het andere werkblad kunnen verwijderen.
Maar stel ik maak een nieuwjaar aan in begin december. en heb nog 5 dagen verlof staan volgens de berekeningen.
Wanneer en hoe dan het werkblad met de aantallen leeg maken.
Of zou ik een code kunnen maken die werkt bij het openen van het nieuwe jaar en controleert of het huidige jaar gelijk is aan de naam en of er al symbolen aanwezig zijn.
Zijn er geen symbolen aanwezig en is de naam gelijk aan het huidige jaar dan de aantallen wissen op het werkblad dat de aantallen bij houd.

De 2 werkbladen in een vb zonder de code erachter.
Bekijk bijlage Map1.xlsx

Waarom een bestand zonder code en met koppelingen naar een extern bestand?

daar ik de ettelijke uren tijd die ik in de code heb gestoken niet prijs geef doet geen enkel programmeur. IS eigen code microsoft geeft zijn code ook niet prijs dus ik ook niet en vele vele andere ook niet
En die koppeling naar extern werkblad wist ik niet.

Gemiste kans:

Ik heb een mooie code voor je, maar die geef ik alleen prijs voor een nette prijs.

Graag contact opnemen via Helpmij.nl waarbij je wordt doorverwezen.

Ik heb er maar een paar uur in gestoken om te achterhalen waar de linkjes precies staan en toch plaats ik het hier gratis en voor niets. Het is wel super geheim dus graag voor jezelf houden.

Code:
Sub ListLinks()
    Dim xSheet As Worksheet
    Dim xRg As Range
    Dim xCell As Range
    Dim xCount As Long
    Dim xLinkArr() As String
    On Error Resume Next
    For Each xSheet In Worksheets
        Set xRg = xSheet.UsedRange.SpecialCells(xlCellTypeFormulas)
        If xRg Is Nothing Then GoTo LblNext
        For Each xCell In xRg
            If InStr(1, xCell.Formula, "[") > 0 Then
                xCount = xCount + 1
                ReDim Preserve xLinkArr(1 To 2, 1 To xCount)
                xLinkArr(1, xCount) = xCell.Address(, , , True)
                xLinkArr(2, xCount) = "'" & xCell.Formula
           End If
        Next
LblNext:
    Next
    If xCount > 0 Then
        Sheets.Add(Sheets(1)).Name = "Link Sheet"
        Range("A1").Resize(, 2).Value = Array("Location", "Reference")
        Range("A2").Resize(UBound(xLinkArr, 2), UBound(xLinkArr, 1)).Value = Application.Transpose(xLinkArr)
        Columns("A:B").AutoFit
    Else
        MsgBox "No links were found within the active workbook.", vbInformation, "VenA"
    End If
End Sub

is dit wel voor de juiste post.
Wat bedoel je met linkjes.

Bij mij gaat het er gewoon om op de waarde te kunnen verwijderen die naast de codes staan op het tablad Feestdagen verlofcodes.
Dus snap ik die vba code niet.
Maar denk dat ik als het lukt een oplossing gevonden heb. Heb ook een eigen menu op het lint gemaakt. En daar nu een knop toevoegen die enkel beschikbaar is in het begin van een nieuw jaar. En dan daar vba aankoppelen maak nieuw jaar en plaats het als laatste werkblad. En te gelijk de waarde op feestdagen... legen.
Misschien nu iets korter en beter uit gelegd

Laatst bewerkt:
Al gelezen? https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

Geen code en een bestand plaatsen waar niets mee aan te vangen is werkt niet echt mee om een oplossing te verzinnen.

Nb. "4/5" als soort tewerkstelling lijkt mij iets anders dan "5/4" die je in de formules gebruikt.

Laatst bewerkt door een moderator:
er staat een voorbeeld.
En zal type foutje zijn. Maar code is ondertussen al veel veranderd.

Ik weet ook niet hoe het komt van dat externe bestand. Heb lang last gehad van dit probleem zonder het zelf te willen; excel maakte dit zelf aan en vaak zelf niet te verwijderen
De vraag is eigenlijk heel simpel: stel je hebt een werkblad waar je bepaalde waarden bijhoudt en die moeten aan het begin van een nieuw kalenderjaar worden leeggemaakt. En per jaar hou je een apart werkblad bij.
Ik denk een nieuwe knop bij te maken in mijn menu op het lint. Met een code voor het aanmaken van een nieuw jaar en verwijderen van die waarden. En dat de knop maar enkel bruikbaar is in januari tot een bepaalde datum.
Laatste moet ik wel nog uittesten.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik kan me niet voorstellen wat voor moeilijke code hier achter kan zitten.
Een macrootje of een UDF-je die wat cellen afloopt en kleurtjes samentelt.

Bon, het saldo van verleden jaar naar dit jaar overdragen, ik veronderstel dat zoiets zo gepiept is door gewoon op de laatste dag van vorig jaar de kolommen W:AA te kopieren en als waarde + een apart kleurtje te plakken in je nieuwe jaar, bv. vanaf kolom AC.
Dan nog wat formuletjes er op loslaten en je nieuwe jaar kan van start gaan.

Ik kan me niet voorstellen dat het moeilijker kan zijn dat dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan