hoe gemiste updates installeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik wil SP 1 installeren maar krijg steeds een foutmelding.

Nu las is dat al de updates van windows update moeten geinstalleerd zijn of dat de installatie van SP 1 kan mislukken.

Bij de geschiedenis van mijn updates zie ik dat KB938371(updates voor windows vista) niet geinstalleerd is, en mislukt achter staat.

Hoe kan ik die update toch nog installeren ?

Via windows update wordt er niets gevonden.

Normaal laat Windows UPdate alle updates zien die nog niet geinstalleerd zijn. Als er 2 mislukt zal deze er in blijven staan. Het kan zijn dat je mogelijk hebt gekozen om de update te verbergen. Dan verschijnt deze niet in de lijst.

De betreffende update kun je hier anders ook downloaden
http://www.microsoft.com/downloads/...32-252C-40E8-A15D-81029BEC7D76&displaylang=nl

In SP1 zitten eingelijk alle eerder uitegeven updates dus het zou ook zonder deze update moeten werken.

Vermeld anders eens de foutmelding die je krijgt tijdens installeren van SP1.

Ter Info
Let wel op dat je geen aangepaste Vista cd gebruikt of te wel een unattended installatie. Je kunt dat merken als je de DVD gebruikt tijdens installatie en deze vraagt je alleen op welke schijf Vista geinstalleerd moet worden. Als er verder niets meer gevraagd wordt is en uiteindelijk staat Vista op de PC dan gaat het dus om een unattended DVD en daar werkt de SP1 niet om deze achteraf te installeren.

Je moet dan een nieuwe unattended maken waar je SP1 ook direct in verwerkt.

Als je een standaard Vista dvd gebruikt of orgineel can de PC dan zou het wel goed moeten werken.

Als ik de link volg die jij geeft en dat bestand download geeft hij dit is niet voor jouw versie.

Heb wel met een unattended dvd vista geinstalleerd.

Hoe kan ik dit oplossen ?

door een nieuwe unattended DVD te maken en hier SP1 al in Slipstreamen dan zou het wel moeten werken.

http://www.msminded.nl/2008/02/16/slipstreamen-van-windows-vista-sp1/

De update dien je wel in de taal te downloaden waar ook Vista in is. Dus Engelse Vista dan Engelse update. NL Vista dan NL update.

Check ook de lijst met je updates eens goed want mogelijk is deze later misschien alsnog geinstalleerd.

JIJ bedoelt dus sp1 downloaden en een image maken van mijn huidige vista die nu op mijn pc staat ?

Ik moet toch vista niet opnieuw te installeren ?

Je gebruikt nu een unattended DVD van Vista. Ik neem aan dat je die zelf hebt gemaakt of iemand heeft deze voor je gemaakt.

Nu moet je dus opnieuw een unattended DVD maken en daar slipstream je dus SP1 in.
Het resultaat is dus weer een unattended Vista DVD maar met SP1 er in.

Dat is de enige mannier om nu SP1 te gebruiken als je Vista hebt geinstallaeerd via een unattended DVD.

Dit betekend dus inderdaad een nieuwe installatie van Vista met de nieuw gemaakt unattended Vista DVD.

Maar zoals ik al aangaf in mijn eerste reactie vermeld even de exacte foutmelding die je krijgt. Mogelijk dat er iets anders fout gaat en aan de hand van de foutmelding kunnen we nog even zoeken.

Heb sp1 nog eens gedownload en gestart en nu krijg ik deze melding :
foutcode 0x800F081F

De vorige oplossing werkte ook niet.

Anders misschien best wachten tot ik sp1 binnenkrijg via windows update.

Laatst bewerkt:
Dit gevonden voor je:

Wat te doen als er iets mis gaat tijdens de installatie?

Bij de 10 meest voorkomende meldingen tijdens de installatie van Service Pack is het over het algemeen opnieuw opstarten en het nogmaals downloaden.

Meldingen als ERROR_SXS_FILE_HASH_MISMATCH (0x800736CC)CBS_E_SOURCE_MISSING (0x800f081F) komen voort uit een corrupt installatie bestand.

ERROR_ACCESS_DENIED (0x80070005) is meestal vanwege Anti-virus software (AV niet uitgeschakeld)
ERROR_NO_PROC_SLOTS (0x80070059) geeft aan dat een andere applicatie een lock heeft (Niet alle applicaties afgesloten).

ERROR_NOT_SAFEBOOT_SERVICE (0x8007043C) betekend dat de PC nu in Safe mode is opgestart. SP1 kan dan niet verder installeren.

Bron: http://blogs.microsoft.nl/tonykrijn...wat-je-moet-weten-over-windows-vista-sp1.aspx

Geraak er niet uit.

Blijf telkens de code 0x800f081f krijgen wat betekent :
0x800f081f
A source file or manifest for the package could not be found while the package was being extracted or during the installation. For example, there was a missing manifest for the package in use.
Make sure that you have enough disk space, and download the package again. If you continue to receive this error, then you may have insufficient rights to the files on the computer or the package may be invalid or corrupted.
To resolve this, search for a Knowledge Base article about this package at this Microsoft Web site (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=91203). You can often find the Knowledge Base number in the .mum file of the package (search for KB) or in the error message. If a Knowledge Base article does not exist, then download the package from the Web again and retry the operation

Het is toch ook niet normaal dat ik het sp1 pack niet te zien krijg wanneer ik windows update doe.
Volgens de site van Tony Krijnen moet je ook 5 updates installeren voor je sp1 installeerd.
Maar bij nr 1 KB937287: Update voor Windows Vista, krijg ik de melding de update geldt niet voor u systeem
nr 2 KB937954, vind ik nergens terug.
nr 3 KB935509, Update voor Windows Vista, krijg ik de melding de update geldt niet voor u systeem
nr 4 KB938371, Update voor Windows Vista, krijg ik de melding de update geldt niet voor u systeem
nr 5 is het service pack zelf.

Laatst bewerkt:
Je zou wel een gelijk kunnen hebben :
Methode voor oorzaak 5

Windows Vista SP1 wordt tijdelijk niet aangeboden door Windows Update als op een computer de onderstaande stuurprogramma's worden aangetroffen. In sommige situaties leveren deze stuurprogramma's namelijk problemen op wanneer u op een computer met Windows Vista een update uitvoert naar Windows Vista SP1. Door bijgewerkte versies van deze stuurprogramma's te installeren lost u het probleem op en wordt Windows Vista SP1 weer aangeboden door Windows Update.

Audiostuurprogramma's

Realtek AC'97 • Voor x86-computers: Alcxwdm.sys - versie 6.0.1.6242 of lager
• Voor x64-computers: Alcwdm64.sys - versie 6.0.1.6242 of lager

Probleem is wel dat ik een hogere versie heb dan dat zij voorschrijven.
Ik heb op mijn pc staan : Realtek AC'97 versie 6.0.1.6285

als je sp1 hebt gedownloaded en het op je bureaublad hebt gezet moet je naar het schijnt eerst even je antivirus uitzetten, dan start je opnieuw op in de veilige modus en installeer je SP1 voor vele mensen werkt het zo wel (dit is een oplossing van microsoft :P)

Als ik in veilige modus opstart wordt de anti-virus ook niet mee opgestart.
Heb ik al geprobeerd maar krijg ook in veilige modus die foutmelding tijdens het installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan