• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe ging dat ook al weer?

• Onderwerp starter Onderwerp starter EMK62
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EMK62

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2014
Stel:
Op Blad 1 heb ik in een bepaalde kolom getallen staan. (diverse getallen tussen 0 en 100)
Op blad 2 wil ik die getallen opgeteld hebben binnen bereiken. (alle getallen van 0 tot 10, de getallen van 10 tot 20, ...., de getallen van 90 t/m 100)

In het verleden heb ik dat voor elkaar gekregen en het staat mij bij dat dat met een geneste functie ging, maar ik heb er geen idee meer van hoe het precies ging. En dat op het moment dat je een dergelijke functie nodig hebt :(

Met vriendelijke groet,
marc

Of met de functie SOM.ALS/SOMMEN.ALS, of met SOMPRODUCT.

Wordt dan zoiets voor som van getallen van 10 tot 20:
Code:
=SOMMEN.ALS("een bepaalde kolom getallen";"een bepaalde kolom getallen";">="&10;"een bepaalde kolom getallen";"<"&20)
of
=SOMPRODUCT(("een bepaalde kolom getallen">=10)*("een bepaalde kolom getallen"<20)*("een bepaalde kolom getallen"))

Laatst bewerkt:
Dit was het volgens mij. DANK

Of met de functie SOM.ALS/SOMMEN.ALS, of met SOMPRODUCT.

Wordt dan zoiets voor som van getallen van 10 tot 20:
Code:
=SOMMEN.ALS("een bepaalde kolom getallen";"een bepaalde kolom getallen";">="&10;"een bepaalde kolom getallen";"<"&20)
of
=SOMPRODUCT(("een bepaalde kolom getallen">=10)*("een bepaalde kolom getallen"<20)*("een bepaalde kolom getallen"))

met een voorbeeldbestand te plaatsen.

Voorbeeld bestand is, enorm versimpeld i.k.v. AVG, bijgevoegd.
Blad 1 staan de IQ gegevens
Blad 2 staan de klassen waarin geteld moet worden.

Wat ik dacht dat de oplossing zou zijn, geeft bij mij toch nog weer foutmeldingen helaas.

Bijlagen

Volgens mij wil je geen som maar aantallen, dat is wel even wat anders... De te gebruiken functies zijn dan AANTAL.ALS en AANTALLEN.ALS.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je hebt dan ook niets toegepast.

Klopt, in het voorbeeld bestand had ik niets toegepast. De draaitabel die jij nu gemaakt hebt is helaas niet de oplossing voor ons in de praktijk. Bij mij werkt het prima, mijn collega's worden echter geconfronteerd met allerlei beperkingen op hun systeem en in hun eigen systeem waardoor de draaitabel niet gaat werken. Helaas, want het is inderdaad de meest eenvoudige oplossing die gaat werken.

Volgens mij wil je geen som maar aantallen, dat is wel even wat anders... De te gebruiken functies zijn dan AANTAL.ALS en AANTALLEN.ALS.

AlexCel, de eerste <70 werkt als een speer, de volgende klasse geeft een foutmelding (zie afbeelding)
excelprobleem.PNG

Ik snap het wel inmiddels.
Als ik te vlug wil, maak ik leesfouten en vergeet ik aantal in aantallen te veranderen. Sukkel die ik ben.

Het staat er inmiddels in en ik ben je dankbaar voor je hulp.

Laatst bewerkt:
De les is dus:
Één criterium --> AANTAL.ALS (of SOM.ALS)
Meerdere criteria --> AANTALLEN.ALS (of SOMMEN.ALS)

Mooi dat het gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan