Hoe 'globaal' ipadres op te zoeken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Carp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Carp

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
L.S.

Ik ben aan het proberen om een NAS applicatie op mijn telefoon draaiend te krijgen. Hiervoor moet ik het ipadres opgeven, nu is het probleem dat dit adres volgens mij een lokaal adres is. Echter, ik wil ook als ik niet met mijn thuis netwerk verbonden ben de nas kunnen benaderen. Hoe wordt in dit geval dan het ip adres? Iets in de trant van 82.....\192...... (netwerk ip(??)\lokaal ip van de nas)

Sorry voor de incorrecte terminologie! Ik heb er niet bijster veel verstand van.

Bij voorbaat dank!

Kijk, je hebt een intern, en een extern IP.
Je interne ip (192.168.xx.xx) kun je opvragen via CMD door ipconfig in te tikken.
Je externe ip is op te vragen via www.myip.nl
Daarnaast moet je, als je externe toegang wilt, ook de port forwarden in je router.

Dank voor de reacties. De ip adressen had ik al wel gevonden. Waar het mij om gaat is hoe vertel ik mijn telefoon dat hij eerst mijn huis moet zoeken, en vervolgens thuis de nas. Kan dit dan door mijn externe ip op te geven en in de router aan te geven dat wanneer ik het netwerk wil bereiken deze automatisch naar de nas door gelust wordt? Bij voorbaat dank!

Dank voor de reacties. De ip adressen had ik al wel gevonden. Waar het mij om gaat is hoe vertel ik mijn telefoon dat hij eerst mijn huis moet zoeken, en vervolgens thuis de nas. Kan dit dan door mijn externe ip op te geven en in de router aan te geven dat wanneer ik het netwerk wil bereiken deze automatisch naar de nas door gelust wordt? Bij voorbaat dank!

Het kan zijn dat ik je niet helemaal begrijp maar:
1) Ga naar je router configuratie Meestal is dit (192.168.1.1, maar het kan ook een ander ip zijn) type dit in je browser (f.ex http://192.168.1.1/)
2) Vervolgens ga je dan ergens naar NAT of Virtual connections opzoek.
3) daar kan je dan zeggen dat Externe poort -> IP adres:Interne poort
Neem nu aan dat ik een programa op poort 1000 wil forwarden, en men lokaal ip is 192.168.1.3
dan is het:
Extern poort: 1000
Intern poort: 1000
IP: 192.168.1.3
Connection: TCP (meestal) als je niet zeker bent kies dan TCP & UDP
4)De volgende vraag is dan 'welke poort' deze hangt af van jouw NAS, dus ga effe opzoek naar '<Merk> <type> NAS port' op google ;)

PS: :( sry als die niet je vraag was :)

gr,
maxim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan