Hoe goedkoop mobiel bellen Ned-Italie ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Alg

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2009
Wie weet op welke manier het goedkoopst mobiel gebeld kan worden van Nederland naar Italie en vice versa ?
Het betreft dus een mobiele telefoon in Nederland die belt naar een mobiele telefoon in Italie en andersom.
De telefoons hebben geen mogelijkheid om via internet te bellen.
Wie heeft een idee hoe dit goedkoop zou kunnen ?
Zijn er misschien providers in bijv. USA waarbij je gratis roaming in het buitenland hebt ?

Ja dit is we lastig volgens mij....

Ik zou zeggen als beide kanten een computer met internet verbinding heeft, om skype te gebruiken...

Zag onlangs op teletext van een van de commerciele zenders zoiets voorbij komen, of de info die ze daar geven juist is, kan ik niet beoordelen.
Wellicht de moeite waar om een kijkje te nemen.

Bedankt voor de tip. Ik ga eens op de commercielen kijken.
Vwb Skype: dit is wat te zwaar voor oudere computers. Ook zijn de internetverbindingen in Italie ter plaatse nogal slecht. Ze hebben vaak niet eens een vaste telefoonlijn, laat staan ADSL of kabel. De dekking van 2G en 3G is zonder richtantennes te gebruiken erg slecht. Een internetverbinding via 2G/3G met Skype gaat enorm haperen mede door de zware belasting van Skype op de computer. Ik heb wat dat betreft betere ervaringen met SIP icm de Betamax-providers. SIP heeft een veel lagere systeembelasting.
Maar het hoofdprobleem is dat het op een mobiele telefoon gebruikt moet kunnen worden, zonder direct internet dus. Ook hier in NL moet het volledig mobiel gebruikt kunnen worden.
Ik zat zelf te denken aan een provider in bijv. USA waarbij je goedkoop naar NL en IT kunt bellen. Je koopt daar je SIM en stopt 'm hier in je telefoon. Maar welke telecomproviders zouden hier voor in aanmerking komen ?
Of iets met een lokaal inbelnummer waarbij je vervolgens wordt doorgeschakeld naar het buitenland ?
Wie heeft er idee-en ?

Probeer Lebara, Lyca Mobile of Ortel Mobile. Deze zijn goedkoop bellen/smsen naar het buitenland. Vraag in een winkel wel naar de voorwaarden enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan