Hoe goudkleurig lettertype verkrijgen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Ik ben in Word een tekst aan het maken die ergens moet ingeplakt worden. Nu had ik graag die tekst als goudkleurig afgedrukt.
Ik heb in Word het een en ander geprobeert maar het is ofwel aan de bruine kant ofwel is het veel te oranje, een echte goudkleur krijg ik er niet uit.
Is dit met Word te verkrijgen op een of andere manier of kan je ergens kleursamenstellingen rechtstreeks ergens vinden?

Alvast bedankt,
Groeten,

Maak je eigen kleurtje

Misschien ben je met het volgende geholpen :

Selecteer je tekst
Klik rechterkant muis en kies voor lettertype
Op het tabblad lettertype kies je voor tekstkleur ==> meer kleuren
Dan het tabblad => Aangepast
Hier kun je de 3 basiskleuren "mengen"
Voor de juiste RGB waarden kijk je best eerst op de volgende website :

http://eies.njit.edu/~kevin/rgb.txt.html

Laat je nog iets weten of het gelukt is !!!
:thumb:

aardig op weg

Dag Korten,

Dit is een leuke site en ik heb hem voorlopig dadelijk bij de favorieten gezet. Ik heb het goud geprobeerd en het lukt al blijft het nog redelijk bruin. Nu, dat staat ook op de site vermeld dat dit niet echt te mengen is. :(
Vrijdag zal ik normaal de kaarten krijgen en dan ga ik aan de slag met de kleurtjes.

Bedankt voor de tip en ik zal laten weten of het goud geworden is of dat er toch geopteerd gaat worden voor een andere kleur.

Groeten,

gelukt in zilver

Hoi,

Bij deze even mijn relaas over de kleur.
In plaats van goud heb ik meer een zilverkleur genomen, deze had de waarde 153,153,153. Dit was standaard een iets donkere tint grijs maar mede dankzij het papier van de uitnodiging dat een mengeling was tussen mat en glanzend was het resultaat heel erg de moeite waard en had het een zilver uitzicht.
Perfect gelukt dus, ik denk dat het goud ook goed gelukt zou zijn op dit papier maar zilver oogt achteraf gezien iets jonger denk ik. :)

Groeten en bedankt,

Een tevreden klant is veel waard :) :) :)

Groeten

Korten alias Dany (met één ennetje):cool:

Wat dacht je van 2 klanten.
Erg nuttige site.

Groet Greg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan