Hoe GPU optimaal benutten

• Onderwerp starter Onderwerp starter DW23
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DW23

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Ik heb een laptop met een i7 2630m CPU en een nVidia 555m videokaart. Een vriend van me heeft een laptop met een vergelijkbare CPU en nVidia 630m. Deze GPU is overall iets minder goed dan die van mij, maar ergens heb ik het idee dat ik mijn eigen videokaart niet ten volle benut.

Een voorbeeld is Team Fortress 2. Als ik lage settings en een lage resolutie neem, heb ik ongeveer 60 fps. Wanneer ik de hoogste settings, hoogste resolutie (1920x1080) (plus Antialiasing, HDR, FOV, etc. op z'n hoogst) heb ik ook 60 fps. Ik heb al wat gespeeld met vsync, maar onder alle mogelijke instellingen lijkt dit niet veel uit te halen.

M'n vriend, met een slechtere GPU, heeft bij TF2 80 fps (bij vrij hoge settings). Hierdoor heb ik het idee dat mijn laptop de GPU op een bepaald niveau limiteert. Nu is het bekend dat er problemen zijn met de Optimus-technologie (die switcht tussen de nVidia-gpu en intel graphics - afhankelijk van de draaiende software), maar ik dacht dat er misschien nog een onderliggend probleem is dat ik over het hoofd zie.

Is dit aannemelijk en zo ja, wat kan ik doen om m'n GPU zo veel mogelijk te benutten? Ik ben bereid me in te lezen op bepaalde onderwerpen als dat nodig is. Alvast bedankt voor elke reactie!

(Overigens heb ik altijd de nieuwste drivers e.d.)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan