Hoe groot is een backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkdevlin

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
ik zit met een vraag. Hoe groot zijn back up's eigenlijk???
ik weet wel hoe het moet na lezen op dit forum, maar vraag me af hoe groot ze ongeveer zijn

het gaat er voor mij om dat ik mijn persoonlijke dingen een back up van heb.

ik wou namelijk een usb stick kopen om hier de back ups op te zetten, kan dit wel trouwens??

Dat ligt eraan hoe groot de bestanden zijn die je wilt bachuppen

komt dan de grootte van het bestand ook overeen met de grootte van de back up.

bv een map met afbeeldingen van 1gb is via een back up ook 1gb??

dat hangt er van af welk programma je ervoor gebruikt.

de verhouding van een map 1 op 1 kun je niet zeggen.

omdat als je backup-ed al je bestanden worden gebackuped en daarna kan je ze niet meer los uit de back up trekken.

maar het is altijd minder dan je nu totaal gebruikt.

dat hangt er van af welk programma je ervoor gebruikt.

de verhouding van een map 1 op 1 kun je niet zeggen.

omdat als je backup-ed al je bestanden worden gebackuped en daarna kan je ze niet meer los uit de back up trekken.

maar het is altijd minder dan je nu totaal gebruikt.
Ik zou hier graag een nuance bij willen aanbrengen. Als je (bijvoorbeeld) Windows bestandsbackup gebruikt, dan wordt er op het medium (andere schijf(partitie) / DVD / externe disk / USB stick) een map aangemaakt en in die map bevinden zich alle backups. Deze zijn gezipt en heel simpel afzonderlijk te openen / uit te pakken / terug te plaatsen.

Anders wordt het wanneer je een complete image van de harddisk maakt met Windows "volledige backup". Als je dán naar de backup kijkt, dan is dat een bestand van (in mijn geval) 60 gig. Dáár valt niets los uit terug te zetten.

komt dan de grootte van het bestand ook overeen met de grootte van de back up.

bv een map met afbeeldingen van 1gb is via een back up ook 1gb??
Afhankelijk van de software die je gebruikt ja, of kleiner. (zie hierboven het zipgedeelte).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan