Hoe groot is windows vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardbaart

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Heb een harde schijf van 40Gb, wilde wat ruimte maken. Nu kijk in de eigenschappen van verschillende mappen en nu zie ik dat de map "C:\windows" 14,5 GB groot is :shocked: Klopt dit?????
Het lijkt mij erg groot.
Komt dus dan ook mijn volgende vraag. Kan ik hiervan iets verwijderen of is dat erg onverstandig. (en zo ja wat dan?)

Ik heb Windows vista home basic met SP1

een vraag die makkelijk op te lossen is met Google...

zie hier het antwoord:
20 GB hard drive with at least 15 GB of available space

bedankt voor jullie reacties :thumb:
Ik zal alles zo laten en nergens mee gan rommelen.

is dat je enige hd?

Nee, ik heb een laptop met een C (met windows) en een E met voornamelijk bestanden beide 40Gb.
Alles bij elkaar niet achterlijk veel. heb sinds kort een digitale videocamera en dan gaat het erg snel met de ruimte.
Koop er wel een ext. HDD bij.

Nog een klein vraagje in dezelfde lijn: via via gehoord van Fast Duplicate File Finder. Dit zou alle dubbele bestanden opsporen om zo ruimte te besparen. Ik blijk meer dan 600 dubbele bestanden te hebben, kan ik die zomaar weggooien. Foto's en word bestanden snap ik, maar ik kom o.a. ook BIN, ETL, ECZ en WER bestanden tegen. Deze zijn dubbel maar staan in verschillende mappen.

Zodra ze in de Windowsmap staan moet je erg voorzichtig worden.
Het beste is daarvan om per map op google te zoeken of de bestanden in die map weggegooit kunnen worden.

Mooi voorbeeld is de WinSxS map die ook in je windows map staat, Deze bevat veel duplicaten maar die kun je allemaal nodig hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan