hoe groot kan mijn harde schijf maximaal zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Grootte maakt niet uit, als het maar op je moederbord past met de juiste aansluiting en snelheid. Ik neem aan dat je er een IDE hdd in wil zetten? Die zijn niet zo heel groot, dus zal wel goed gaan.
Als het met SATA is, maakt het ook niks uit. Je kan gerust 4TB er in zetten, maar dan moet je wel een 3GB/s sata poort hebben.

Ten eerste zou ik geen geld meer steken in zo'n oude pc. Een 250GB IDE schijfje ben je net zo veel aan kwijt als wat die hele pc nog waard is zo'n beetje.

Wil je er toch een andere of extra schijf in hebben: Je hebt geen SATA aansluiting gezien de leeftijd van je pc dus je bent aangewezen op IDE. Grootste schijven voor IDE zijn 500GB, er schijnen 750GB schijven te zijn, maar die zijn zeldzaam, ik heb ze nog niet gezien.

Je hebt Windows ME bij die pc, oudere besturingssystemen zoals ME, zijn aangewezen op het FAT32 file system. Dat betekent ten eerste dat er geen bestanden groter dan 4GB op de schijf kunnen staan, volgens mij zat er ook een maximum aan de grootte van de hardeschijf bij dit besturingssysteem, maar dit weet ik niet zeker, kan het zo snel ook niet vinden....

Laatst bewerkt:
@CptIglo De PC gaat dienen als file-, web- en mailserver. Daarvoor gebruik ik ClearOS, een speciale Linux-distributie.
De oorspronkelijke Windows ME is dus niet relevant voor mij en ook de opvolgers daarvan niet.
Om onduidelijke redenen lukte het mij niet met een tweede harde schijf, dus daarom zocht ik naar de maximum grootte van de ene schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan