hoe groot mag bijlage zijn in windows live mail?

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
ik probeer de hele tijd om een bericht via WLM te verzenden. De groene balk die de voortgang aangeeft, wordt wel steeds langer, al is het heel langzaam. Enige tijd later krijg ik bericht dat het verzenden mislukt is. Hoe groot mag een bericht maximaal zijn? En hoe kan ik een te groot bericht (een pdf) dan in stukken knippen?
graag verneem ik.
dank alvast
htil
 
Een te groot bestand inpakken met Winrar en meteen in stukjes laten inpakken.
 
klinkt eenvoudig, maar hoe precies?

dank voor de snelle reactie. Waar vind ik dat programma? En moet de ontvanger ook dat programma hebben?

Waar vind ik hoe groot een bestand maximaal mag zijn?

graag verneem ik.
groet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gezocht, maar kon er zo snel niet achter komen hoe groot een bestand mag zijn. Hoe groot is het bestand wat je nu wil verzenden?

Ja de tegen partij moet ook het programma hebben.
 
Hotmail/livemail bijlagen mogen 10 Megabyte zijn meen ik. Het programma kun je hier vinden. Het is dan de bedoeling dat je het als zip (of rar) inpakt, en in stukken van max 10 mB opstuurt. Vervolgens kan de ontvanger met winrar (of een soortgelijk programma) de boel weer samen zetten tot het originele bestand ;)

Edit: overigens is het ook mogelijk (tot 100 megabyte) bestanden (tijdelijk) op een gratis bestand hoster, zoals megaupload te zetten, waarna je de link naar de ontvanger stuurt die hem vanaf megaupload download ;)
 
Laatst bewerkt:
dank voor alle reacties. Maar dit is allemaal betrekkelijk ingewikkeld voor mij. Kan ik het pdf bestand waar het om gaat (bijna 20Mb) niet gewoon op de een of andere manier is stukken knippen?

wie weet het?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, dat kan. Dat doe je dus op de hierboven beschreven manier: met winrar.
Hier kunt je gratis winrar downloaden (als je het vaker gebruikt moet je officieel betalen, maar daar wordt verder niet op gecontroleerd, voor slechts enkele keren, zoals dit geval is het gratis).
Vervolgens het programma installeren, en met de rechtermuisknop op de pdf klikken (in de verkenner). Kies voor "archiveren". Hierna krijgt u een scherm dat er meen ik zo uit ziet. Hierbij kiest u voor een bestandsgrootte van 10000 bytes (=10 megabyte). Vervolgens kiest u voor "ok". Het programma gaat de pdf in stukken delen. Deze zullen nummer 0,1,2 enz krijgen (zoveel als nodig). , en eindigen op een andere titel dan .pdf (meestal op .rar, .zip of .7z)
U mailt alle stukken naar de ander, die ook winrar moet installeren. Vervolgens klikt hij op deel 0, en kiest hier in het menu dat hij krijgt voor extract/uitpakken (afhankelijk van de taal). Winrar zal alle delen dan weer samenvoegen tot 1 bestand, de pdf (uiteraard moet hij eerst alle delen hebben gedownload, en in 1 map gezet).
 
Laatst bewerkt:
dank

Ja, dat kan. Dat doe je dus op de hierboven beschreven manier: met winrar.
Hier kunt je gratis winrar downloaden (als je het vaker gebruikt moet je officieel betalen, maar daar wordt verder niet op gecontroleerd, voor slechts enkele keren, zoals dit geval is het gratis).
Vervolgens het programma installeren, en met de rechtermuisknop op de pdf klikken (in de verkenner). Kies voor "archiveren". Hierna krijgt u een scherm dat er meen ik zo uit ziet. Hierbij kiest u voor een bestandsgrootte van 10000 bytes (=10 megabyte). Vervolgens kiest u voor "ok". Het programma gaat de pdf in stukken delen. Deze zullen nummer 0,1,2 enz krijgen (zoveel als nodig). , en eindigen op een andere titel dan .pdf (meestal op .rar, .zip of .7z)
U mailt alle stukken naar de ander, die ook winrar moet installeren. Vervolgens klikt hij op deel 0, en kiest hier in het menu dat hij krijgt voor extract/uitpakken (afhankelijk van de taal). Winrar zal alle delen dan weer samenvoegen tot 1 bestand, de pdf (uiteraard moet hij eerst alle delen hebben gedownload, en in 1 map gezet).

ik heb ernaar gekeken. lijkt mij prima te werken. maar het venijn zit m in de staart. de ander moet ook winrar installeren en die is nog meer digibeet dan ik. dus dat wordt een lijdensweg.
gewoon een pdf in twee stukken knippen, dat lijkt toch niet zo moeilijk. of onderschat deze digibeet het probleem?
 
Dat is helaas niet mogelijk.:confused: Zo moeilijk kan het installeren van een programma toch niet zijn?
 
Dan zou ik toch kijken naar een online oplossing zoals Orian al aan heeft gegeven.
Een tip die voor mij goed werkt is yousendit.
Hier geef je alleen maar het e-mail adres van de ontvanger, jouw e-mail adres en uiteraard de bijlage (max 100 Mb). De ontvanger krijgt dan een e-mailtje met download link die hij 7 dagen kan gebruiken om het bestand te downloaden.
Zelfs voor een leek goed te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan