hoe groot moet de array gekozen worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee Bas,

Het lukt nu prima, heb inderdaad een soort "fabriekje" gemaakt, (...zonder list :rolleyes: want doet niet wat ik wil (geen idee wat class/methods is, ik werk gewoon met void's haha:(). en het werkt prima!
wat je zelf ook al gezien hebt zijn er ook nog variabelen plane rotation en depth, deze kun je echter niet invoeren op jou manier:
Code:
            Beam.Position.Plane = plane;
            beam.Position.Rotation = rotation;
            beam.Position.Depth = depth;

heb verschillende dingen geprobeerd, maar deze moet echt "gekozen" worden. dit zorgt echt voor belachelijk veel nutteloze code, weet nog niet wat ik hier aan kan doen. Maar voor de rest werkt deze fabriek super. Het is even wat invoer werk, maar het gaat uiteindelijk sneller/overzichtelijker, en je hebt veel minder code.
Code:
                        //plane
            if (plane == "LEFT")
             {
                 ombouwframe[num].Position.Plane = Position.PlaneEnum.LEFT;
             }
             else if (plane == "RIGHT")
             {
                 ombouwframe[num].Position.Plane = Position.PlaneEnum.RIGHT;
             }
             else 
             {
                 ombouwframe[num].Position.Plane = Position.PlaneEnum.MIDDLE;
             }
             //rotatie
             if (rotation == "BACK")
             {
                 ombouwframe[num].Position.Rotation = Position.RotationEnum.BACK;
             }
             else if (rotation == "BELOW")
             {
                 ombouwframe[num].Position.Rotation = Position.RotationEnum.BELOW;
             }
             else if (rotation == "TOP")
             {
                 ombouwframe[num].Position.Rotation = Position.RotationEnum.TOP;
             }
             else
             {
                 ombouwframe[num].Position.Rotation = Position.RotationEnum.FRONT;
             }
             //depth
             if (depth == "BEHIND")
             {
                 ombouwframe[num].Position.Depth = Position.DepthEnum.BEHIND;
             }
             else if (depth == "FRONT")
             {
                 ombouwframe[num].Position.Depth = Position.DepthEnum.FRONT;
             }
             else
             {
                 ombouwframe[num].Position.Depth = Position.DepthEnum.MIDDLE;
             }

Ik ben in ieder geval al heel blij dat het werkt, en dat er nu een array is die gewoon op maat is.
Echt super bedankt! ik kan voorlopig weer even vooruit binnen dit project.

groeten
Joost


Het werkt wel, je kunt gewoon de 'enum' gebruiken in the method:

Code:
beamFactory.CreateBeam(0, 0, 0, 0, 0, 0, "502", "ALUMINIUM", "headFrameE", "4", Position.PlaneEnum.LEFT, Position.RotationEnum.FRONT, Position.DepthEnum.BEHIND);

;)

en ook bv depth offset kun je er gewoon achteraan plakken:
Code:
beamFactory.CreateBeam(0, 0, 0, 0, 0, 0, "502", "ALUMINIUM", "headFrameE", "4", Position.PlaneEnum.LEFT, Position.RotationEnum.FRONT, Position.DepthEnum.BEHIND, -14);

Dit zou allemaal moeten werken hoe die factory nu is.

Maar goed dat je in iedergeval weer vooruit kunt. Als je alles goed bij elkaar zet, gaat het vanzelf sneller is leest een stuk eenvoudiger. Zodra je zelf merkt dat je 2x dezelfde code aan het typen bent (of bijna dezelfde code) moet je al gaan kijken of je een method ervoor kunt maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan