Hoe groot mogen de bijlagen zijn in OE

• Onderwerp starter Onderwerp starter htw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htw

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Als ik bv. foto's als bijlagen in Outlook Express wil versturen, worstel ik altijd met de vraag tot hoeveel MB kan ik bijvoegen. Hoe kan ik dat zien?
Iemand?
Groet:
Hans

Outlook Express maakt het niets uit, de meeste providers hebben wel een maximum ingesteld, zo rond de 10MB moet wel lukken.

Bij de FAQ van je provider?

Aangezien het per provider verschillend is zul je daarvoor bij je provider moeten zijn.

Misschien een idee om een lijstje aan te leggen door helpmij gebruikers om voor hun provider te vermelden hoe groot het bericht mag zijn.

KPN zei:
Het kunnen verzenden en ontvangen van e-mail is afhankelijk van een aantal factoren:

- De grootte van de mailbox van de ontvanger van de bijlage
(De grootte van een mailbox bij een provider varieert over het algemeen tussen 10 en 25 MB. Indien u een bericht stuurt met een bijlage van bijvoorbeeld 5 MB, heeft u dus al snel een kwart van de beschikbare ruimte nodig om u bericht in de mailbox van de ontvanger te kunnen plaatsen. Zit deze voor meer dan driekwart vol, zal het bericht dus niet verzonden kunnen worden)
- De inkomende mailserver van de ontvanger van de bijlage. (vaak wordt de maximale grootte van een enkel mailbericht door de server van de ontvanger aan een maximum gebonden)
- De uitgaande mailserver van uw provider

KPN-Mail: 10 MB (bericht inclusief bijlages) per mail

Ellasar,
Dank voor de uitleg. Heel duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan