Hallo,
op een SQL server staat een productie en een test databases.
Nu wil ik graag op een formulier aangeven welke database wordt benaderd.
Uit de MSysObjects tabel haal ik een string waar dit in staat:
Public Function GetDBName() As String
Dim rs As Recordset
Set rs = CurrentDb.OpenRecordset("SELECT Connect FROM MSysObjects WHERE Type = 4")
GetDBName = rs("Connect")
End Function
Het is echter een string met meerdere keywoorden met daarachter de betreffende waarden, alles gescheiden door ";".
Wat is een goede methode om uit onderstaande string de naam achter het keywoord DATABASE te halen?
DRIVER=SQL Server;SERVER=srv001.company.com;APP=2007 Microsoft Office system;DATABASE=Batteries_TEST;Trusted_Connection=Yes
ALvast hartelijk dank voor de hulp!
Ger
PS of is er een andere -eenvoudigere- manier om de naam van de SQL database op te halen?
op een SQL server staat een productie en een test databases.
Nu wil ik graag op een formulier aangeven welke database wordt benaderd.
Uit de MSysObjects tabel haal ik een string waar dit in staat:
Public Function GetDBName() As String
Dim rs As Recordset
Set rs = CurrentDb.OpenRecordset("SELECT Connect FROM MSysObjects WHERE Type = 4")
GetDBName = rs("Connect")
End Function
Het is echter een string met meerdere keywoorden met daarachter de betreffende waarden, alles gescheiden door ";".
Wat is een goede methode om uit onderstaande string de naam achter het keywoord DATABASE te halen?
DRIVER=SQL Server;SERVER=srv001.company.com;APP=2007 Microsoft Office system;DATABASE=Batteries_TEST;Trusted_Connection=Yes
ALvast hartelijk dank voor de hulp!
Ger
PS of is er een andere -eenvoudigere- manier om de naam van de SQL database op te halen?