• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe haal ik gegevens op uit bijgaand bestand blad2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

r3000

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Mijn vraag:

Op Blad2 van bijgaand bestand wil ik gegevens ophalen die vervolgens in Blad1 geplaatst worden, namelijk;
Als er een "1" in de database van Blad2 staat dan moet op Blad1 de cellen gevuld worden met de betreffende waarden.
Ik heb in de eerste regel van Blad1 een voorbeeld handmatig ingtypt.

Ik hoop dat dit voldoende duidelijkheid geeft en dat iemand een oplossing heeft.

Bij voorbaat dank!

Remco.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hallo Remco

met VBA lukt me dat wel maar ik denk dat hier cracks zitten die het misschien met een draaitabel of met bestaande excelformules kunnen

ik hoor wel wat de bedoeling is

groet sylvester

dit is met vba

groet sylvester

Super! Bedankt! Al zou ik inderdaad ook graag willen weten hoe je het met formules in excel kan regelen...
Maar misschien dat iemand anders me daar mee kan helpen.

Zou je misschien in de regels van je programma willen schrijven wat e.e.a. betekend/doet.
Ik kan een klein beetje VBA maar wat je hebt gemaakt begrijp ik niet tot in detail.

Alvast bedankt!

Groeten,
Remco.

Verder zou ik zoals aangegeven graag de oplossing met excel formules van iemand ontvangen! :)

Code:
Sub VerzamelEenen()
    Dim Eenen As Range, Een As Range, Van As Range, Naar As Range
[COLOR="#006400"]    'Eenen          dit wordt de naam van de tabel waar jij je eendjes hebt gezet
    'Een            dit wordt de naam van iedere afzonderlijk cel in de Eenen tabel
    'Van            dit wordt de naam van de te copyeren cel
    'Naar           dit wordt de naam van de plek waar naar toe de waarde "Van" gaat
 [/COLOR]   Set Naar = [StartUitvoer]
[COLOR="#006400"]    'StartUitvoer   dit is de "naam" waar van het gebied gedefinieerd in het blad (zie namen in je excel blad)
    'dus nu wijst Naar naar het begin van de uitvoer (dat is waar de data moet komen)
[/COLOR]    Naar.Parent.UsedRange.Offset(1).Clear
[COLOR="#006400"]    'Naar.Parent    dit is het blad waar Naar in gedefinieerd is
    'UsedRange      dit is het gebruikte bebied
    'Offset(1)      dit schuift het gebied "UsedRange" 1 rij naar beneden om later de koppen niet te wissen
    'Clear          dit wist allen data inclusiet opmaak in het hiervoor gedefinieerde gebied
 [/COLOR]   Set Eenen = [EenenGebied]
[COLOR="#006400"]    'EenenGebied    zie uitleg StartUitvoer
[/COLOR]    For Each Een In Eenen   'hier gaat Een alle cellen in Eenen doorlopen
        If Een = 1 Then
            Set Naar = Naar.Offset(1)  [COLOR="#006400"] 'Naar gaat een regel omlaag[/COLOR]
            Set Van = Sheets(2).Cells(Een.Row, 2)       [COLOR="#006400"]'Van wordt in Blad2 op de juiste cel gezet(Een.Row is het rij nummer van Een)[/COLOR]
                Naar = Van             [COLOR="#006400"] 'waarde Van komt in Naar[/COLOR]
            Set Van = Van.Offset(, 2)                [COLOR="#006400"]   'van schuift 2 kolommm[/COLOR]
                Naar.Offset(, 1) = Van  [COLOR="#006400"]'de rechter buur van Naar krijgt de waarde Van[/COLOR]
            Set Van = Sheets(2).Cells(2, Een.Column)   [COLOR="#006400"] 'Van wordt in Blad2 op de juiste cel gezet[/COLOR]
                Naar.Offset(, 2) = Van [COLOR="#006400"] 'de tweede cel naast Naar krijgt waarde[/COLOR]
            Set Van = Van.Offset(2)                     'Van schuift 2 rijen naar beneden
                Naar.Offset(, 3) = Van  [COLOR="#006400"]'de derde cel naast Naar krijgt waarde[/COLOR]
        End If
    Next Een
End Sub
[COLOR="#006400"]'als het niet duidelijk genoeg is hoor ik het wel[/COLOR]

Bedankt Sylvester!

Ik hoop dat er nog iemand een oplossing heeft met excel formules!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan