Hoe haal je een automatisch opstartprogramma weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

riccardodeboef

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2002
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb enige tijd geleden gekozen voor een standaard programma om foto's van mijn digitale fotocamera te uploaden. Op het moment dat ik de camera met de USB-kabel verbind, start automatisch dat programma op.
Nu vertoont dat programma kuren waardoor ik liever een ander programma wil gebruiken om mijn foto's standaard mee te uploaden. Zodra ik echter de camera met de PC verbind start het andere programma weer op. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de link met dit eerste programma wordt verbroken?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!

Als je toch een ander programma gebruikt zou ik het programma met kuren verwijderen.
Als je XP hebt via configuratiescherm naar software.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Klopt helemaal, maar dat is niet helemaal de oplossing die ik zoek. Het programma (wat op dit moment standaard wordt opgestart) gebruik ik ook voor andere doeleinden (videobewerking, e.d) en dan ondervind ik geen problemen. Verwijderen is dus niet echt een optie.
Ik zoek meer naar zoiets als je in Verkenner (Extra/Mapoties/Bestandstypes) kunt doen als je een standaard opstartprogramma wil wijzigen.
Ik kan natuurlijk wel het programma verwijderen en het dan later weer installeren, maar het moet toch eenvoudiger kunnen?

uitvoeren, msconfig,kiezen voor selectief opstarten, bij opstarten mag je in princiepe alles uitvinken behalve je virussacanner

Zoek naar het bestand, beter de extensie, waardoor dat programma wordt gestart en kies bij rechtermuisklik welk programma eraan verbonden moet worden bij openen met.

Je kunt het ook doen met Total Commander bij de optie verbinden onder bestand, denkelijk alle gif, bmp en andere accosiaties met fotobestanden.

Ook kun je dat vaak in het programma zelf regelen.

Ok, Heb net alle extensies in Verkenner gewijzigd waar dit programma bij stond. Bij het aansluiten van de camera vroeg die nu inderdaad met welk programma ik nu standaard wilde opstarten. Ik kan nu dus weer keuzes maken!

Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan