hoe haal je een partitie weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
heb een losse partitie van 8 MB , waar ik dus helemaal niets mee kan.. hoe kan ik die het makkelijkst weghalen.. heb partition magic maar dat is zon ***** prog..daar lukt het me niet mee...

thanks!

is bij mij ook is maar 8 mb weet niet waarvoor het dient maar dat is bij allemaal jij bent niet de enige laat maar staan die 8 mb heb je toch niet nodig

8 mb is net maar 5 diskette's

Laatst bewerkt:
nee weet ik wel, maar ik kan me aan zoiets enorm storen :rolleyes: dus ja liever dat hij gewoon weg gaat!

Allard zei:
nee weet ik wel, maar ik kan me aan zoiets enorm storen :rolleyes: dus ja liever dat hij gewoon weg gaat!

Je kan dit weg krijgen met een "low level format" tool van je HD fabrikant. Maar dan moet je deze daarna terug formateren. EN dan heb je die 8 Mb weer terug. NTFS format gebruikt deze.

Damn..heb je niet gewoon een DOS commando hiervoor of zo?

Allard zei:
Damn..heb je niet gewoon een DOS commando hiervoor of zo?

Heeft toch geen zin. tenzij je fat32 formateert, maar dan met alle nadelen vandien. En touwens wat is nu 8 Mb?? op een schijf van bvb 200 Gb

om 5 cent ga je toch ook niet zitten jammeren van 5 cent kun je maar 1 snoepje kopen

sla je pc strax maar in elkaar dat zal je opluchten

Laatst bewerkt:
Allard zei:
Ik snap het, dat je er aan stoort. Maar draai je XP? In XP zie ik die hele 8MB niet meer terug of ik moet al een programma draaien dat partitie's laat zien. Die 8MB wordt door Windows gereserveerd om informatie in op te slaan over de harde schijf en hoe die benaderd\ behandeld dient te worden. Ik denk dat dat essentiëel is voor het functioneren van Windows. Tijdens de installatie van XP blijft altijd 8 MB over die niet aan een schijfletter kan worden toegewezen. Mooi zo laten, lijkt me :)

Sidi zei:
Ik snap het, dat je er aan stoort. Maar draai je XP? In XP zie ik die hele 8MB niet meer terug of ik moet al een programma draaien dat partitie's laat zien. Die 8MB wordt door Windows gereserveerd om informatie in op te slaan over de harde schijf en hoe die benaderd\ behandeld dient te worden. Ik denk dat dat essentiëel is voor het functioneren van Windows. Tijdens de installatie van XP blijft altijd 8 MB over die niet aan een schijfletter kan worden toegewezen. Mooi zo laten, lijkt me :)

Zie mijn vorig bericht. Daar zit de NTFS info op. Je kan dit niet verwijderen. dat is weer iets van onze vriend Gaatjes zeker. :D :D Dus ..... Keine Probleme

Gaatjes wordt, volgens mij, per MB betaald. Vandaar dat ie zo rijk is en ons een OS in de maag splitst dat meer schijfruimte vraagt dan eigenlijk noodzakelijk is. Maar dit terzijde :p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan