Hoe handtekening vrijstaand maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
970
Ik heb een word document waar ook een handtekening onder moet van iemand anders. Die is me toegestuurd als jpg afbeelding. Ik moet de handtekening vrijstaand maken. Dat kan eenvoudig met Adobe Photoshop (volgens youtube demo), maar ik heb alleen Adobe Expres op mijn Windows laptop. Gebruik ik 'achtergrond verwijderen' dan hou ik ipv wit een volledig zwarte afbeelding over. Nadat ik mij geregistreerd had bij Adobe bestond de achtergrond uit grijs-witte blokjes. Op mijn Linux laptop heb ik Gimp, maar daar kan ik niet mee overweg. Weet iemand een oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Jammer genoeg alleen geschikt voor windows (ik gebruik vnl Linux), maar dat heb ik gelukkig nog op een laptop. Dank voor de tip!
 
Ook in een Word document kun je in een afbeelding een kleur transparant maken, daar heb je geen paint.net voor nodig :). Werkt zelfs heel erg goed, die optie!
 
Die grijs-witte blokjes geven de transparante achtergrond aan. Als je daarna opslaat als .png wordt de afbeelding met transparantie bewaard.
Als je in die afbeelding een selectie maakt, kopieert (Ctrl C), en 'm plakt in het Word document, heb je het denk ik voor elkaar.
Je zult de geplakte selectie dan nog moeten verkleinen en verplaatsen om te laten passen in het Word Document.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan