hoe harde schijf (HD) van PC met XP overzetten als 2e HD in PC met Windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.

lpeperzak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Goedendag,
Mijn oude PC met XP is kapot (krijg geen beeld meer op monitor; monitor is niet kapot want getest op nieuwe PC).
Ik wilde de data van de oude PC via een externe HD overzetten naar een nieuwe PC (Windows 7) maar dat is nogal moeilijk zonder scherm.

Nu wil ik de harde schijf van de oude PC (XP) in mijn nieuwe PC (Windows 7) overzetten, dus als 2e HD, zodat ik de gegevens kan kopieren naar mijn nieuwe HD.
Is dat zomaar mogelijk en waar moet ik op letten?

Hartelijk dank,
Louis

Hoi,
dat hangt ervan af waar die data staat. Staat die in je gebruikersprofiel onder C: opgeslagen dan kom je niet aan die data omdat je niet bent inlogd op dat account. Heb je de map documenten en andere data enz. naar een andere partitie verplaatst dan kun je er wel bijkomen. Maar dan moet je wel opnieuw eigenaar van die bestanden/mappen worden.

Dat is geen enkel probleem. Je kunt de schijf gewoon koppelen.

Als je merkt dat je pc alsnog Windows XP probeert te starten dan is de opstartvolgorde in je BIOS niet goed en moet je je schijf met Windows 7 even een hogere prioriteit geven.

@Mik. In beide gevallen, en indien nodig, kun je gewoon eigenaar worden. Ook van bestanden die op C: staan.

oude HD toch maar als externe HD?

Ik heb de gebruiksaanwijzingen van HP gelezen over het installeren van een 2e HD en dat ziet er nogal ingewikkeld uit. Is het niet makkelijker om van de oude HD een externe HD te maken en zo de oude data te kopieren naar e nieuwe HD?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan