Hoe hebben jullie je pc('s) / netwerk beveiligd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Valt wel mee. De grootste verbruiker is natuurlijk Norton.
Sygate valt voor een firewall wel mee in verbruik.

Overigens was ik nog vergeten te vermelden: Adshield en mijn hosts file en Opera gebruiken i.p.v. IE. :)

SpywareGuard kijkt alleen maar als iets opgestart wordt of het wel vertrouwd is.

Regprot en Filechecker controleren om de zoveel tijd of bepaalde bestanden verandert zijn. Regprot voor bepaalde plaatsen in het register en Filechecker bepaalde bestanden die je zelf kunt opgeven. (Controleert dus of er bv niets verandert wordt aan je firewall of AV door een virus).

SpywareBlaster verbruikt niets. Het verandert alleen bepaalde waarden in het register waardoor er geen spyware activex en cookies op je schijf komen.

TDS-3 is een anti trojan, maar verbruikt me dus wel te veel om op de achtergrond te draaien.
F-Prot is een virusscanner om te kijken of NAV wel alles tegengehouden heeft.
MRU Blaster gebruik ik om af en toe Cookies, Tijdelijke internet bestanden en MRU's op te ruimen.

Al die spywarescanners (AdAware, Spybot S&D, Aluria, Spysweeper, Pest Patrol heb ik eigenlijk alleen maar om te vergelijken wat ze al kennen)

Brr, verhaal wordt veel te lang. Als er iets is waar je meer info over wilt, hoor ik het wel Jappie-zland.

berichtjes gelezen, dacht dat ik para was..
nis 2003
nav 2003
cleaner

en regelmatig
adaware
spybot

Brr, verhaal wordt veel te lang. Als er iets is waar je meer info over wilt, hoor ik het wel Jappie-zland.

Tis een lang verhaal jah maar ik denk dat ik zoveel niet nodig heb op mn pc
"NIS 2003 als firewall en NAV 2003 als virusscanner"
Dat vind ik wel voldoende

Alleen die SpywareBlaster lijkt me wel erg handig !

Ik gebruik spywareblaster...nod32 ...Boclean..-Ad-Aware..Sygate firewall en spybot..ben er tevreden over.

NIS 2003, Adaware, Spybot S&D.
Online Symantec, Housecall dit gebruik ik meer als second opinion.

Pieter Arntz> je kan overdrijven met zoveel programma's ter beveiliging () Heb je ooit ook maar 1 serieuze, directe aanval gehad via internet of een destructief virus/trojan? Zelfs spyware scanners zijn wat dubieus als je een goede firewall hebt, dan kom je er vanzelf wel achter als het verbinding probeert te maken of kijk gewoon naar je task manager.

Freesco V 0.2.7 router + stealth firewall
NAV 2003
Ad-aware
Gezond verstand:)

Geplaatst door caveman
Pieter Arntz> je kan overdrijven met zoveel programma's ter beveiliging () Heb je ooit ook maar 1 serieuze, directe aanval gehad via internet of een destructief virus/trojan?

Nee, ik heb nog nooit iets meegemaakt dat ik met Sygate, Norton en HijackThis alleen niet opgelost kon krijgen.

Maar ik krijg elke dag wel van iemand iets toegestuurd dat kwaadaardig is (ik vraag er weliswaar ook om en meestal is het maar spyware, maar toch)
Ik zoek ook speciale sites op waarvan ik weet dat er bv. dialers te downen zijn.
Redenen genoeg om iets extra te doen.

De spyware progjes heb ik om te kunnen zien hoe snel ze reageren als ik nieuwe "monsters" instuur, dus dat valt onder hobby´s. :D

Groetjes,

Pieter

Caveman,
Wat een goede firewall die voor al die dubbelclicks waarschuwt. Welke is dat?

Dubbelclicks? Wat bedoel je?

Een goede firewall geeft een melding als een programma het internet op wilt. Het principe van alles dicht tot je zelf aangeeft dat het mag, kan je vinden in firewalls zoals Kerio, Tiny, Sygate.

De nieuwe versies van Tiny en de beta's van Kerio bewaken desgewenst ook het systeem zelf, zodat trojans minder kans hebben door te vragen of een programma mag starten. Ook hier kan je regels maken over wat mag en niet.

www.wilders.org geeft wel een aardig overzicht van goede firewalls.

Geplaatst door Pieter Arntz

Nee, ik heb nog nooit iets meegemaakt dat ik met Sygate, Norton en HijackThis alleen niet opgelost kon krijgen.

Maar ik krijg elke dag wel van iemand iets toegestuurd dat kwaadaardig is (ik vraag er weliswaar ook om en meestal is het maar spyware, maar toch)
Ik zoek ook speciale sites op waarvan ik weet dat er bv. dialers te downen zijn.
Redenen genoeg om iets extra te doen.

De spyware progjes heb ik om te kunnen zien hoe snel ze reageren als ik nieuwe "monsters" instuur, dus dat valt onder hobby´s. :D

Groetjes,

Pieter

Pfffft, en ik maar denken dat het allemaal heel erg is, blijkt het een hobby te zijn!...:D (nee hoor, ik ben blij dat er luitjes zijn zoals jij die zulks uittesten/uitproberen...)
Voor de gewone gebruiker, like me, is een AV/Firewall (eventueel een Anti-trojan) en een antispyware-progje wel voldoende, lijkt mij althans.

Norton tegen de virussen... update 1 keer per maand ofzo, heb tot nu toe nog geen virussen binnengehad... ;)

Geen firewall, die blokkeren vaak veel te veel en op de een of andere manier word ik juist gehacked als ik er 1 installeer... ben verder nog nooit gehacked.

Adaware tegen spyware, scan ik 1 keer per 3 maanden ofzo :D

Heb hier een draadloos netwerkje liggen, ligt nog helemaal open dus iedereen kan er op. Wil ik wel wat aan doen. Maar ik heb verder niks te verbergen dus het maakt me niet uit wat anderen op mijn computer *****n.

Ik ben dus niet zo'n beveiligings freak, ik heb denk ik veel geuk gehad tot nu toe want er is nog nooit wat verkeerds gebeurd.

router + ingebouwde firewall

zonealarm pro nieuwste versie
AntiVir (gratis en buitengewoon goede virusscanner!)
adaware
spybot

Dat vind ik wel genoeg. :)

NAV 2003
Zonealarm Pro
Spybot
Adaware
Spywareblaster
Getweakt ADSL modemdat zijn eigen firewall is.

Sigma

en werkt die beveiliging ook goed?

Misschien bij iedereen al bekend..... maar op deze site kan je kijken of alle genomen moeite ook nog een beetje het doel bereikt.

www.jdeckwitz.nl

en dan linksonder email en security check.

Ik heb:

NAV 2003
Spybot
Ad- Aware
af en toe Housecall

Groet Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan