Hoe heet deze scherm in Access?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuifje_007

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Ik wil zo’n Windows scherm waar je de volgorde van de records met behulp van pijltjes omhoog of omlaag kan halen. Ik heb een tabel met mijn favoriete films. Als ik film2 beter en leuker vindt dan film1, dan zet ik mbv een pijltje film2 naar boven (boven film1).

Volgens mij moet je dit uit ‘meer besturingselementen’ halen, maar ik weet niet hoe dit heet.

Deze knop is een Spinbutton (Microsoft Form 2.0 Spinbutton)... (en vind je bij dus bij meer besturingselementen)
Bij de eigenschap 'Orientation' kan je hem zowel horizontaal (pijltje links-rechts) als verticaal (pijltje boven-onder) plaatsen.

Laatst bewerkt:
pak een listbox, listview, voor mijn part een treeview, en zoek eens op 'reorder listitems'. Wat je wil bereiken vraagt enig programmeerwerk.

het idee:

maak in de tabel met films een veld waarin de voorkeur/sortering gezet kan worden. Vervolgens laadt je de lijst en sorteer je op voorkeur. Het schuiven en dus een nieuwe sortering opbouwen c.q. wegschrijven naar je tabel is hetgeen je zal moeten gaan programmeren. Hiervoor kun je het beste gebruik maken van de index van je listitems.

Op OF al je mail gevraagd voor dit voorbeeldje maar nu op deze site dan... ik denk dat dit is wat je wilt

Bijlagen

Dnereb, hartelijk bedankt voor het programma, dat is precies wat ik wilde!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan