Hoe herken ik een illegale versie van Office

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Een kennis heeft bij een 'onduidelijk computerbedrijfje' een laptop gekocht met Windows 10 en Office 2013 (volledig pakket). Windows 10 lijkt goed, maar gezien de prijs van de laptop kan Office normaal gesproken geen legale versie zijn. Is wel geactiveerd, maar goed, daar zijn allerlei trucjes voor.

Vraag is dan ook: Kan ik ergens in een af andere instelling zien of Office legaal is? Ik ken wel de Genuine-test van MS, maar die is volgens mij alleen bedoeld voor het os.
Heb al flink gegoogled, maar kom er niet uit....

Gezien de hack-software een officiele sleutel genereert is je enige kans bij MicroSoft zelf te informeren op welke naam de key staat.. deze informatie is beschermd en mogen ze niet prijsgeven.. deadlock!

Illegale activatieprogramma's voor Office activeren vrijwel altijd via een virtuele (loopback) KMS-server... Misschien is het uitvoeren van een zoekopdracht op de laptop met de zoekterm "kms" de moeite waard?

Domero.
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het tooltje KMSpico (of zo) wel eens gebruikt wordt. Maar ik had daarbij altijd het idee dat wel ergens diep in de instellingen terug te vinden zou zijn dat het tooltje gebruikt zou zijn.
En Microsoft informeren kan als consequentie hebben, want dan willen ze neem ik aan een of andere key hebben, dat het op een zwarte lijst terecht komt?? En dat wil ik die kennis niet aan doen.

Thobiastheebe.
Bedankt voor je reactie. Ja, goed idee, ik zal eens vragen of er iets van 'kms' te vinden is. Wat is trouwens een 'virtuele loopback' in deze situatie?

Met een "virtuele loopback" bedoel ik dat er een softwarematige (virtuele) KMS-server wordt aangemaakt op de eigen PC (loopback). Normaal gesproken wordt een KMS-server binnen een bedrijfsomgeving gebruikt voor het activeren van Windows en/of Office, maar de illegale activatiesoftware maakt hier dus ook gebruik van.

Aha, weet ik dat ook weer. Bedankt voor je uitleg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan