hoe herken ik een illegale versie van XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

daisyke

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
hallo,
ik ben nieuw hier en een leek op gebied van programmeren etc:o ... dus ik zou eenvoudig uitgelegd willen weten hoe ik dit kan te weten komen. (via internet, via instellingen in de pc??...)

effe de voorgeschiedenis : heb een pc gekocht via mijn vriend zijn schoonbroer, vorige maand is de pc gecrasht maar de pc was nog in garantie en er zit een nieuwe schijf in. Echter alle programma's waren dus weg (heb niet gebackup-d) en er zit nu een versie van Windows XP op (die zat er ook al op toen ik de pc gekocht). Het rare is dat ik er geen installatiedisquette van XP bij was. Nu vind ik dat alles niet naar behoren werkt, oa de tekst is waziger dan voorheen en het scrollen is echt niet te doen. Die pc geeft constant een foutmelding zo van : " critical system error " en dan moet ik naar een bepaalde website gaan om dat in orde te brengen. Dat gebeurt zo om de 10 min.

Gooi ik die slechte versie er af en koop Ik een installatiepakket van XP ? Hoe werkt dat installeren dan en wat moet ik verder nog installeren of zit alles in dat pakket? (voorheen had ik norton firewall en nu opeens niet meer???) dat zit toch standaard bij XP
Wat moet ik dan nog doen?

alle advies welkom
sorry als mijn verhaal een beetje verward is:confused:

Als er geen installatie cd of recovery cd bij zit ging het waarschijnlijk om een illegale versie. Je zal dan een nieuwe windows xp moeten kopen.
Norton zit niet standaard bij windows xp en als je deze virusscanner wil gaan gebruiken zal je ook hier een verie van moeten aankopen.

Wat betreft de wazigheid,,je zal eens de drivers van je videokaart kunnen updateb.
Wat betreft die melding, dat duidt naar mijn idee op Spyware. Hiervoor zal je een Hijackthis log moeten plaatsen op www.nucia.nl

Norton zit niet standaard bij XP.