Hoe heten deze krengen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommy2k

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
...waar je 2 dezelfde HD's in kunt doen en die dan de load verdeeld over de 2 schijven waardoor ze ook aanzienlijk sneller worden? Als iemand me ook nog kan vertellen wat deze dingen kosten waar je ze kunt krijgen dan ben ik weer helemaal gelukkig :D!

RAID. Zoek maar met Google.

Groetjes,
Bennie

Krengen die lezen en schrijven

Je bedoeld waarschijnlijk RAID Conrollers?

Die kun je echt overal krijgen, ga naar www.tweakers.net en klik op pricewatch.

suc6.

OK ik heb dus een aantal exemplaartjes gevonden op de diverse webwinkels. Voor zover ik het snap heb je dus softwarematige versies en hardwarematige versies. Is er een heel groot verschil tussen deze 2?

soft en hardware

De losse pci Raid controllers claimen meestal een stuk minder CPU tijd en zijn ook nog eens een stuk veelzijdiger.

Zou dit een leuke zijn?

http://www5.alternate.nl/html/nodes_info/fpaw01.html

Ik kan er dus 1 t/m4 dezelfde schijven aanhangen en dan ziet windows ze als 1 schijf en verder kan ik um vanaf 2 schijven ook zo instellen dat hij de load dus verdeeld? dat is namelijk zo ongeveer wat ik moet hebben aangezien ik nu even spotgoedkoop aan 80GB schijven kan komen :-). Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
raid controller

Die heb ik zelf... (althans de 133 versie dan)

Maar de 100 is een betere koop voor het geld heb ik ooit gelezen.
Met 2 X 80 GBt schijven in een raid 0 configuratie heb je dus ongeveer 160 GBt tot je beschikking (in de praktijk minder)

Je Controller zal door het bios van je moederbord gezien worden, je zal wel eerst via het opstart menu een raid 0, 1 of met 4 schijven een 0+1 raid configuratie moeten aanmaken.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan