Hoe home page opslaan in Frontpage Express?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Q45
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Q45

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2007
Hallo Frontpage gebruikers,

Ik weet dat je de home page van elke pagina op moet slaan als index.htm.

Is dit altijd de naam van je home page of mag je er een eigen naam voor plaatsen zoals bijvoorbeeld: mijnhobby.index.htm.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt?

Alvast hartelijk bedankt,

Q45

Ik weet weinig meer van FrontPage dan wat in m'n ondertekening staat, maar ik zie dat je nog geen antwoord hebt gekregen, dus ik probeer 't toch maar even.
Als je vraag betrekking heeft op FrontPage zelf, weet ik 't niet.
Als je bedoelt hoe 't op de server op internet zit, bij je hoster: die pagina móét index.html heten (soms voldoet index.htm ook). Zonder toevoegingen of zo. Dat kun je mogelijk veranderen, maar dan moet je toegang hebben tot de configuratiebestanden van de server, en geen hoster geeft dat.
('t Kan zijn dat sommige servers ook nog andere namen accepteren, dat weet ik niet, maar ook dan zijn 't standaardnamen.)
Mogelijk kun je 't ook met 'n redirect in htacess 'n andere naam geven, maar ook daar heb je niet altijd toegang toe. En zoekmachines zouden je dan al snel van 'n poging mensen te misleiden kunnen verdenken als je startpagina 'n redirect is, dus dat zou ik nooit doen.

Laatst bewerkt:
Hallo Goeroeboeroe,

Bedankt voor de info. Ik wist niet dat FrontPage zo slecht was. Het lijkt me niet verstandig om daar nog meer tijd in te gaan investeren.

Ik ben nieuw op het gebied van zelf websites maken. Weet jij misschien wel een goed software programma om zelf websites te maken en die ook voor beginners een goede eerste stap is om al doende steeds meer te leren.

Ik hoop dat je me kunt adviseren want ik weet nu eigenlijk niet hoe nu verder te gaan.

Alvast hartelijk bedankt,

Q45

Nou, slecht... FrontPage stamt nog uit de tijd van de zogenaamde browserwar. Het houdt zich niet aan de standaarden die er voor 'n website zijn. Maar in die tijd deed geen enkele browser dat, eerlijk is eerlijk.
Alleen is het inmiddels dus zwaar verouderd. Zelfs de maker, Microsoft, raadt al jaren af het nog te gebruiken. Inmiddels kan elke browser (min of meer) met standaardcode overweg, dus kun je beter standaardcode maken.

Ik ben eigenlijk helemaal niet thuis in editors, anderen hier mogelijk meer. Zelf doe ik alles 'met de hand', want dat is nog steeds het beste.
De open source-editor Kompozer is gratis, wordt nog actief onderhouden, maakt standaardcode en schijnt vergelijkbaar te zijn met FrontPage wat betreft gebruiks(on)gemak.
Hier 'n link naar wat links over dat programma:
http://www.css-voorbeelden.nl/links.html#a-ger-wysiwyg
Maar mogelijk melden anderen zich nog met alternatieven.

Bedankt voor je in informatie, ik ga me er in verdiepen.

Q45

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan