Hoe hoog is de snelheid van een 1X DVD-Brander?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Bij een CD-Scrijver is de snelheid bij 1X 150 kb per seconden, maar hoeveel is dat bij een DVD-Schrijver bij 1X ?

als ik het goed gelezen en onthouden heb is dat 1X380 Kb/sec

uit het blad computer totaal.

Voor het aanduiden van de brand en leessnelheid wordt voor dvd een andere maat gebruikt dan voor cd's.
De enkelvoudige snelheid van een dvd komt overeen met 1380 kBps, terwijl de enkelvoudige snelheid bij een cd op 150kBps ligt.

Dvd's leveren op enkelvoudige snelheid dus ruim 9 maal sneller gegevens aan dan single speed cd's.

Laat u dus geen rad voor ogen draaien door een ogenschijnlijk lage dvd-brandsnelheid van 4x.

Om een vergelijkbare data overdracht te realiseren moet een cd-rom speler op 36 voudige snelheid draaien.

groetjes speedtouch

Ik wacht denk ik nog even met de aanschaf van een DVD-schrijver. 4 speed is natuurlijk best snel, maar als het vergelijkbaar is met een 36 speed CD-schrijver dan neem ik aan dat de snelheid nog verder omhoog zal gaan.

Ik vind het jammer dat bij veel DVD-schrijvers de snelheid van het schrijven van een CD nog niet minimaal 40 speed is. Tegenwoordig ligt de standaard van een CD-schrijver al op zo'n 52 a 54 speed. Met 40 speed een CD branden is voor mij voldoende, want het tijdsverschil tussen het branden op 40 en 52 a 54 speed is nauwelijk merkbaar.

Hoi mirandaonline,

Branden met 36 speed vindt ik al behoorlijk snel, meestal brand ik zelf op 24 speed.

Maar dan is er goed nieuws voor jou , want er is al een dvd-brander op 8x , dat betekend theoretisch een max speed van 72x voor een cd.

Hier kan je echter nog geen cd-schijfjes voor krijgen met deze snelheid.

groetjes speedtouch

Dank je.

Ik brand nog op 12 speed een CR-Rom en op 10 speed een CD-RW, want dat was bij de aanschaf toen snel. De plextor werkt nog prima, maar ik brand liever in 2 minuten een CD-Rom en indien straks mogelijk ook een CD-RW.

De snelheid gaat dus nog steeds snel omhoog en de prijzen zakken ook behoorlijk snel dus dat gaat de goede kant op.

Ik weet niet wat straks de maximale snelheid gaat worden, maar ben er zeker nieuwsgierig naar.

Wat voor mij heel belangrijk is dat een CD-Rom op minstens 40 speed kan schrijven en als het ff kan een CD-RW ook.

De snelste CD-RW die ik tot nu toe gezien heb heeft een speed van 32, dus dat gaat ook de goede kant op.

Laatst bewerkt:
Hi mirandaonline,

Jij houd wel van snelheid. :)

Ik brand het liefst met een lagere snelheid , vooral met svcd films om blokken in het beeld te voorkomen.

De specs van de huidige 4x dvd branders komen overeen met jou voorkeur 40x voor cd-r, voor cd-rw is de snelheid geheel afhankelijk van de fabrikant.

De prijzen zullen ook nog wel dalen van de dvd branders en misschien heb je ze over een jaar al voor minder dan € 100,- met een hogere snelheid dan de huidige.

Voorlopig lekker branden met de plextor tot er een mooie aanbieding komt.

Groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan