Hoe houd ik trojan horses uit mijn pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lizzie23

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2004
Sinds een paar weken is mijn pc verschrikkelijk traag. Na verschillende dingen geprbeerd te hebben (chello bellen over mijn modem, alles opnieuw installeren, enz) heb ik AVG op mijn pc gezet. Nu heeft deze weer 2 trojan horses gevonden. En dit is niet de eerste keer.
Mijn vraag is:
1. Hoe komen deze trojan horses binnen (want ik heb niet super veel programma's op mijn pc) en hoe houd ik ze dus van mijn pc af....
2. Kan het zijn dat die trojan horses mijn pc langzamer maken? Mijn startpagina staat er in 2 sec....maar link ik dan verder, dan geeft ie bijna alleen maar foutmeldingen!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes lizzie:)

maar is het mogelijk dat deze mijn pc zo super traag maken? WAnt als ik kijk naar mijn lan verbinding is deze ook prima. Ik zou verder echt niet weten waar het anders door kan komen....

Heb zelf de volgende configuratie om virussen tegen te gaan..

Norton AntiVirus geinstalleerd (scant alle bestanden in en uitkomend)
Zonealarm (firewall, blokt nieuwe toepassingen totdat ik toestemming geef)

Deze houdt ik up-to-date en scan daarbij regelmatig met adaware en spybot (s&d) en de online virusscanner van housecall...

Het preventiepakket wat ik heb is dit en ik heb nooit last;

- Norton Internet Security 2004
- Ad Aware SE Prof ( Één keer per week scannen)
- Spybot Search and Destroy ( Één keer per wek scannen)
- Spywareguard
- Spywareblaster

And last but not least; Hijackthis 1.99 voor het hardnekkige werk!

Ondanks al deze beveiligingen ben je zelf het beste slot op de deur. Zet niet lukraak je E mail adres overal neer maar gebruik daar een Hotmail account voor. Wees voorzichtig welke sites je bezoekt, vele warez en sex sites zijn zeer onveilig. Klik nooit op JA als mijn op een site vraagt wilt u dit instaleren.
Nu kom je al een heel eind!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan