Hoe houd JIJ je systeem snel en schoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Beste!

Even voor de gein een vraagje hoe houd jij je Windows 7 (of vista/xp) schoon en snel mogelijk?

Zelf doe ik regelmatig (1 x de week ongeveer) ccleaner gebruiken om alles op te schonen en defragmenteren met defraggler. Ook controleer ik op virussen met Microsoft Security Essentials en scan ik op spyware met Malwarebytes.

Als ik vindt de installatie écht te traag draait knal ik de image (norton ghost) terug! En voila volledig op snelheid weer dan.

Hoe doen jullie dat :cool:

Greetz

Ik doe net hetzelfde:een zo compleet mogelijke install maken,Image maken)af en toe ccleaner laten draaien mbam,sas, enz maar op den duur draait hij toch trager of in het slop en dan knal ik een image terug(Acronis True Image) en ben ik weer vertrokken.Dit lijkt mij de beste oplossing.

Zo min mogelijk Windows gebruiken.
Ik heb een Macbook en op mijn windows pc staan alleen maar virtuele machines(voornamelijk OS X). Voor de rest doe ik niets met windows.

ik heb nu een SSD in mijn pc, en ik hoef bijna nergens meer rekening te houden, snel is het al snel.
af en toe eens ccleaner om mijn pc op te schonen, waneer ik vreemd gedrag merk, mbam laten scannen, en daarnaast heb ik een backup van mijn steam map, dus waneer mijn installatie zodanig vervuild zou zijn( wat niet gebeurt, ik weet wat ik installeer, en ik installeer zelden troep) voer ik een herinstallatie uit en zet ik de games weer terug, zo is de pc weer helemaal school, en hoef ik geen 200 gb aan games te downloaden.

elke dag voordat ik de computer afsluit ccleaner, 1 keer in de week even scannen met MBam of spybot en een defragmentatie.

ook laat ik soms tuneup utilities 2011 of advanced systemcare even draaien om onnodige bestanden te verwijderen en het register op te schonen :). daarnaast laat ik alleen de belangrijke services dingen meestarten. wat niet nodig is staat grotendeels uit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan