Hoe iets verdienen met een excelbestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanzzzz

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2012
Beste allemaal,

Ik ben een programma aan het maken in Excel. De bedoeling is om dit programma op internet aan te bieden en dit tegen een kleine vergoeding.

Wat moet ik volgens jullie best doen met mijn excelbestand? Ik wil vermijden dat iemand die mijn programma gebruikt het zelf kan doorsturen naar anderen...Is dit bijvoorbeeld mogelijk?

En kan je een excelbestand interactief aanbieden op je eigen website, zonder dat iemand het kan opslaan?

Wat zouden jullie doen in deze concrete situatie?

Alvast bedankt voor de hulp!

Hallo Johan,

Geen van allen is mogelijk. Wat wel mogelijk is om dit juridisch aan te pakken. Voorkomen kan het niet. Kijk maar hoe de makers van games dat doen. Hun kunnen het geen eens waterdicht krijgen.

Groetjes sentmen.

Het Excel bestand beveiligen met een sterk wachtwoord. Veel meer mogelijkheden heb je niet.

Het Excel bestand beveiligen met een sterk wachtwoord. Veel meer mogelijkheden heb je niet.

Ja, maar als iemand een betalende versie neemt, moet hij dus wel het wachtwoord kennen. Hij kan dit dan altijd doorgeven aan anderen ook. Of zie ik dit verkeerd?

Dat zie je goed, maar daar kun je je niet tegen beschermen. Als iemand bewust een serienummer van een programma en/of wachtwoord zoekt wordt die ook zo gevonden.
Zelfs voor Windows liggen de licentiesleutels voor het oprapen.
Het is niet anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan