• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe in opgenomen macro Filename en Windows().Activate aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SUVERMO

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2019
Hallo allemaal,

Eerst een “ZALIG KERTMIS”

Om het excelblad “Inzenderslijst maken SUVERMO.xls” te kunnen testen moeten de bestanden “*_Catalogus Export dieren en predikaten.xls” in de map “C:\SUVERMO\Tekst\” geplaatst worden, dus bestand “SUVERMO.zip” uitpakken in de map “C:\”

In Macro1() zouden enkele aanpassingen moeten gebeuren, deze zijn met REM gemerkt in de macro.

"C:\SUVERMO\Tekst\F_Catalogus Export dieren en predikaten.xls" vervangen door de waarde van de formule in de cel OPENNAAM
"F_Catalogus Export dieren en predikaten.xls" vervangen door de waarde van de formule in de cel SLUITNAAM
"C:\SUVERMO\Tekst\F_Inzenderslijst.xls" vervangen door de waarde van de formule in de cel BEWAARNAAM
"A19:A109" vervangen door de waarde van de formule in de cel KOPIEERNAAM

Het eerste en laatste teken van de waarde in de formules is steeds ".

Hoe kan Macro1() gestart worden door dubbelklik op cel STARTKNOP =UITLEG!$C$12

Hoe kan Macro1() voor als er de cel TITTEL =PRINT!$BS$12 wordt geselecteerd er dan “Sheets("UITLEG").Select” wordt uitgevoerd

Kan er in macro Auto_Open() of in Macro1() iets gemaakt worden voor als BESTANDAANTAL=0, de cellen BESTANDMAKEN, OPENMAP en BEWAARMAP gaan flikkeren (blinking)

De bestaande macro Auto_Open() verwijderen, mag niet opstarten bij het openen van het nieuw gemaakte bestand. Een nieuwe macro Auto_Open() maken die Macro1() verwijderd, deze werkt toch niet meer in het nieuw gemaakte bestand.

Voor ieder nog prettige feestdagen

Laatst bewerkt door een moderator:
ongeveer wel, maar nu iets duidelijker geformuleerd.
er zijn ook bestanden bijgevoegd om te kunnen testen

Twee keer de vraag stellen is niet toegestaan bij ons.
Je had het eerste bericht ook kunnen aanpassen.
Ik ga de andere op slot zetten let in het vervolg even op wat je doet.

daarjuist dit gepobeert, maar geeft foutmelding
Code:
Sub Macro2()
'
' Macro2 Macro
'

'
    tekst = Range("OPENNAAM").Value
    Workbooks.Open Filename:=tekst

End Sub
in tekst zit wel de juiste naam, wat is er fout?

Laatst bewerkt door een moderator:
In L10 staat het pad en de naam tussen "". Dat moet niet.

Welke foutmelding krijg je dan? Werk je nog met XL-2003 of ouder?

bijgevoegd plaatje van foutmelding

Bijlagen

• office365.jpg
    office365.jpg
    31,3 KB · Weergaven: 67
  • foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    32 KB · Weergaven: 74
Waarom plaats je dan een .xlx? Als je het tweede plaatje zelf niet begrijpt kan je beter een ander hobby zoeken:d

Excel is inderdaad een hobby van mij, andere zijn tuinieren en franse hangoor konijnen
De laatste 35 jaar van mijn beroepsactiviteit als technisch tekenaar heb ik met rekenbladen gewerkt.
Aanvankelijk was het met Lotus 123R34 Dos, de laatste jaren met Excel. Ondertussen ben ik gepensioneerd.
Met formules kan ik tamelijk goed werken, in Lotus ook met macro-toetsopnames
Macro’s in excel is nieuw voor mij.
Vandaar dat ik om hulp vraag.
Ik zal straks, of een van de volgende dagen, enkele van mijn rekenbladen op het forum plaatsen die mogelijk door andere gebruikers kunnen gebruikt worden.

Volgens mij zijn de meeste bezoekers hobbyisten, dit bericht is al dikwijls bekeken, maar nog geen oplossingen gezien.
Mensen met ervaring willen jullie mij a.u.b. verder helpen met het aanpassen van de macro
Alvast bedankt

De foutmelding geeft toch duidelijk aan dat het bestand niet gevonden kan worden. Dit heeft niets met de code te maken maar met iets op jouw eigen PC wat wij niet kunnen zien.

SUVERMO,

C:\SUVERMO\Tekst\Z_Catalogus\Exportdierenenpredikaten.xls

heel goed dat u dat gezien heeft
de inhoud van OPENNAAM moest inderdaad het volgende zijn
C:\SUVERMO\Tekst\Z_Catalogus Export dieren en predikaten.xls

nu lukt het wel voor de volgende
"C:\SUVERMO\Tekst\F_Catalogus Export dieren en predikaten.xls" vervangen door de waarde van de formule in de cel OPENNAAM
"F_Catalogus Export dieren en predikaten.xls" vervangen door de waarde van de formule in de cel SLUITNAAM
"C:\SUVERMO\Tekst\F_Inzenderslijst.xls" vervangen door de waarde van de formule in de cel BEWAARNAAM

met deze is het wat moelijker
"A19:A109" vervangen door de waarde van de formule in de cel KOPIEERNAAM

maar in een kleiner werkblad met alleen dat in is het wel gelukt, dus het komt wel goed

nogmaals bedankt

heeft er iemand een oplossing voor

Hoe kan Macro1() gestart worden door dubbelklik op cel STARTKNOP =UITLEG!$C$12

In module van Uitleg.
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Not Intersect(Target, Range("c17")) Is Nothing Then
  Macro1
  Cancel = True
End If
End Sub

heel erg bedankt

ga nu zelf eens proberen aan te passen voor

Hoe kan Macro1() voor als er de cel TITTEL =PRINT!$BS$12 wordt geselecteerd er dan “Sheets("UITLEG").Select” wordt uitgevoerd

In module van PRINT, Blad3 staat reeds.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    Me.Range("BREEDTE_KOLOM").EntireColumn.ColumnWidth = Me.Range("KOLOMBREEDTE").Value
    End Sub

moet dit uitgebreid worden voor als er de cel TITTEL =PRINT!$BS$12 wordt geselecteerd er dan “Sheets("UITLEG").Select” wordt uitgevoerd

Bv.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    Me.Range("BREEDTE_KOLOM").EntireColumn.ColumnWidth = Me.Range("KOLOMBREEDTE").Value
    [COLOR="#FF0000"] If Not Intersect(Target, Range("b12")) Is Nothing Then sheets("uitleg").activate[/COLOR]
    End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan