Hoe in W8 kopieren/plakken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtyharry71

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2011
Ik wilde gisteren wat kopieren en plakken van documenten die bij mij in de map "afbeeldingen"staan.
Betreft lappen met tekst waar ik af en toe wat stukken van moet hebben voor een website om ze daar vervolgens te "plakken".
Echter lukt me dat niet.

Ik ga naar het document, maar als ik die "groot maak" door dubbel te klikken, kom ik weer in die " Windows 8 modus" noem ik het maar.... en kan ik alleen maar kiezen voor (door rechts met de muis te klikken) "verwijderen", "draaien", en thats it.
Vervolgens moet ik dan met de Windows toets en de "D" toets weer terug naar waar ik vandaan kwam.
Ben vast niet de enige die hiermee loop te klooien??

Hoe kan ik nu gewoon iets kopieren/plakken zonder die vreselijke W8 "bemoeienis" iedere keer.
Control C en Control V werkt niet!

Laatst bewerkt:
Hoi dirtyharry71,
Heb je geprobeerd: selecteren >> Ctrl+c(copieren) >> Ctrl+v(plakken).
Succes...

uiteraard...maar dit werkt niet.
Klik maar een bestaand document aan en je komt in de W8 mode...daarna is er eigenlijk (ik gebruik een gewone monitor, geen touch) niets meer mee te doen.

Hallo, vreemd is dit normaal behoort het toch wel te werken. Ik neem aan dat je met Internet explorer werkt. Probeer een een andere browser of zo Google chrome en of firefox en kijk eens hoe het daar werkt.

Verder zou je nog kunnen proberen om sneltoetsen te gebruiken.

Bestanden kopiëren met de sneltoets Ctrl+C of knippen met de sneltoets Ctrl+X, naar de nieuwe locatie bladeren en op Ctrl+V drukken om te plakken. Maar dat heb je al geprobeerd.

En je zou ook nog eens kunnen proberen (via een omweg en eens kijken hoe dat werkt, normaal mis dat niet natuurlijk) om de tekst eerst in word te plakken en/of in kladblok en dan die acties uit te voeren.

Het zijn maar wat ideetjes, of het werkt weet ik niet heb geen windows 8. Succes. ;)

Ben iets verder nu...
Het zit hem er in in wat voor soort bestand de pc het weg zet vermoed ik.
Ik heb een reeks documenten ingescand via de Epson all in one...dan maakt hij er (zoals W8 dat noemt) een "foto" van...dus dat icoontje met een berglandschap of zoiets.
Je hebt ik W8 meer van die geselecteerde icoontjes....daar gaat het mis.
Een "gewoon" Words document kan ik gewoon bewerken als ik ik gewend was...zit hem dus echt in die W8 icoontjes.

Heb geprobeerd om van een "w8"icoontje (foto dus zoals hij dat noemt) een Words te maken, maar dan is de tekst onleesbaar en krijg vreemde tekens...staat wel op Europees.

Heb inderdaad Google Chrome.

Laatst bewerkt:
Oh oke, maar als je een foto maakt van tekst dan kun je die tekst niet kopieren dan is het een JPG bestand of een JPEG bestand.

Dat kun je zien als je met je rechtermuisknop klik en kiest voor eigenschappen dan staat er zoiets als JPG of JPEG.

Ik probeer mee te denken. Is dat het soms.

Ja klopt...hij maakt (te) er ongevraagd jpeg van, terwijl het een tekstdocument betreft.
Heb nu handmatig dit veranderd in Microsoft Office bestanden en dan (als je er op klikt) kom je i.i.g. niet in dat irritante W8 beeld terecht.
Zie wel dat ook die MS Office bestanden ook JPEG zijn...maar kan er in ider geval kopieren en plakken nu.

Nogmaals, als ik er Words documenten van probeer te maken wordt dit alles onleesbaar...maar waarschijnlijk kan je niet van JPEG naar Words op een leesbare manier.

Gaat er denk ik ook om...hoe stel je het e.e.a. in als je simpel een tekstdocument inscand dat het niet automatisch een JPEG/foto in W8 wordt???

Dan hebt je het inderdaad opgelost lijkt me. Als je scant maakt hij er een JPG of JPEG bestand van.

Tekst moet je gewoon, (altijd) kopieren naar word of kladblok en dan kopieren en plakken.;)

Dat is nu net het probleem...een tekst document uit een scanner wordt een JPG bestand...daarna is het (bij mij althans) niet mogelijk om dit "leesbaar" om te zetten in kladblok of Words.

Dat klopt dat kan ook niet. Althans niet, is niet helemaal waar er zijn programmatjes voor, maar persoonlijk zou ik dat niet doen. Vaak is dat maar rommel is mijn mening.

Wil je het toch dan lees deze even. Klikje.

Maar dat blijt toch een beetje tobben.

Is je vraag opgelost zet hem a.u.b. als opgelost. Dat kun je in je eerste bericht doen. Groet Manamana en graag gedaan. ;)

Ik denk dat het probleem ligt in het feit dat je plaatjes maakt van tekst en tekst wilt hebben.
Dan is er een mogelijkheid: OCR software Optical charater recognition.
Optische karakter herkenning.
Ik heb er een paar door de jaren heen geprobeerd. Omnipage vind IK het flexibelste.
Leertijd is niet zo lang. Klik alle buttons eens aan en probeer te bedenken wat het doel is.
Ik werk nog met versie 17. versie 18 is er ook al een tijdje, misschien al 19.
succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan