Hoe instaleer ik Vista met enkel 128MB Of RAM?

Status
Niet open voor verdere reacties.

daantjp10habbo

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2012
Hallo , ik heb een oude PC met enkel 128MB of RAM? De normale vista versie heeft 512MB nodig. Hoe kan ik vista wel instaleren?

Hoi,

Dat gaat niet lukken vista heeft gewoon veel geheugen gebruik, 512 is vereist maar zelfs daarmee zal hij slecht draaien

Waarom probeer je Windows XP niet? Dat zal nét lukken met 128 MB geheugen.

Nog beter zou Windows 2000 (Professional) zijn, die zal prima draaien op 128 MB, maar dan moet je natuurlijk (nog) wel de CD-ROM hebben... :p

Laatst bewerkt:
In de praktijk blijken de minimale systeemeisen die Microsoft heeft opgegeven voor Windows XP ook niet helemaal te kloppen. Het draait zelfs nog met met een verwerker van 8 Mhz met 20 miljoen bytes werkgeheugen: http://tweakers.net/nieuws/40951/minimale-systeemeisen-voor-windows-xp-verlegd.html

Als gevolg hiervan vermoed ik dat de minimale systeemeisen die Microsoft heeft opgegeven voor Windows Vista ook niet helemaal kloppen. Waarschijnlijk is het installeren en laten werken van Windows Vista op die oude rekenaar mogelijk met minimale prestaties. Je hebt echter kans dat het aantal werkgeheugen bij de installatie gecontroleerd wordt en dat je wordt tegengehouden als de installatie-tovenaar van Windows Vista detecteert dat er minder dan 512 miljoen bytes werkgeheugen aanwezig is. Als dit het geval is, kun je proberen om het werkgeheugen van jouw oude rekenaar tijdelijk te vergroten naar minstens 512 miljoen bytes, Windows Vista erop te installeren, en dan het werkgeheugen weer verkleinen naar het origineel, want ik ga er vanuit dat Windows Vista bij het opstarten het totaal aantal aanwezige werkgeheugen niet controleert. Mocht Windows Vista dit wel doen, dan moet ik je helaas mededelen dat het niet mogelijk zal zijn om Windows Vista te laten werken op die oude rekenaar.

Maar goed, het is het proberen waard. Misschien zal Windows Vista wel werken op die oude rekenaar. :D

@Sombrero
Sombrero zei:
In de praktijk blijken de minimale systeemeisen die Microsoft heeft opgegeven voor Windows XP ook niet helemaal te kloppen. Het draait zelfs nog met met een verwerker van 8 Mhz met 20 miljoen bytes werkgeheugen
tweakers.net zei:
Op 8MHz is de processor standaard volledig belast, ook al doet de gebruiker helemaal niets met het systeem. Vol trots meldt men dat ze hiermee de traagste en meest 'lame' XP-machine ter wereld te hebben gebouwd.
Wel even realistisch blijven hè!
Als je als helper wilt fungeren moet je niet met zo'n flauwe voorbeelden komen aanzetten.

Laatst bewerkt:
Topic schoongemaakt van de (wederom) nutteloze discussie, waar de vraagsteller totaal niets aan heeft.

@Sombrero,

Je bent nog niet zolang op het forum, maar het is reeds de tweede keer dat ik een discussie moet stoppen waarin jij betrokken bent. In de computerwereld is het heel gewoon computer, processor, laptop, touchscreen enzovoort bij hun benamingen te houden en deze dus niet naar het Nederlands te gaan vertalen. Het werkt meer averechts, dan jij voor ogen hebt. Hierbij het verzoek te stoppen tegen mensen in gaan om maar eindeloze discussies opgang te brengen. Het Helpmij.nl forum werkt zo niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan