Hoe installeer ik CAINE in Linux Mint

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik gebruik OS Mint 13 Mate. Nu ben ik een groot tekstdocument kwijt waar ik weken aan heb gewerkt. Waarschijnlijk per ongeluk gedelete. Met het digital forensic programma Caine moet dit zijn terug te halen voor zover niet overschreven (maar die kans is klein omdat mijn harddisk voor 80% leeg is). Nu heb ik Caine-live.net gedownload en het iso-bestand op een cd gebrand. Maar hoe ik zoiets moet installeren is me niet duidelijk. Als ik de cd in de pc stop verschijnt er een icoontje met CAINE. Als ik daarop klik krijg ik een scherm met daarboven 'Ubuntu-Custom'. In dat scherm staan zes mapjes: casper, isolinux, preseed, md5sum.txt, readme.diskdefines, ubuntu.
Ieder mapje geeft na aanklikken weer een aantal mapjes. Hoe nu verder (ik vrees weer met het terminalscherm)?

Maar wat is dan de juiste sectie??

Ben er zelf al uit. Het gebrande iso-bestand is een live-cd (kun je CAINE dus gewoon gebruiken zonder te installeren). Als je dat doet, verschijnt er op het bureaublad een icoontje met de vraag of je CAINE wil installeren. Maar pas op, want ipv CAINE wordt er dan een compleet Ubuntu OS (naar keuze over, of als dual boot naast je eigen OS) geinstalleerd! Heb je dat gedaan dan vind je in het menu CAINE. Overigens een waanzinnig uitgebreid programma. Als je per ongeluk toch gaat installeren dan zie je op een gegeven moment de vraag naar tijdzone, taal, toetsenbord e.d. voorbijkomen. Dan ga je gewoon weer terug en breekt het installatieproces af. Niets aan de hand. Overigens heb ik mijn bestand nog niet gevonden want ik krijg per partitie wel duizend of meer gedelete bestanden te zien!

als je het juiste bestand wil terugvinden en je kent de naam kan je het commando locate gebruiken:

In terminal:

sudo updatedb
locate "naamvanbestandhier"

Dank voor je reactie. Ik heb dat gedaan, maar vind dan alleen de twee oudere versies van mijn bestand die ik nog wel heb.

Ben je zeker dat je die laatste versie ooit opgeslagen had?
En is het document opgeslagen in clear text of als een soort odt of doc indeling.
Indien het als clear text is zou je misschien kunnen zoeken naar iets wat er in staat doormiddel van:
Code:
grep -R 'tekst uit document' /*

Ik heb er lange tijd aan gewerkt (weken) en bijna dagelijks iedere keer weer opgeslagen als .doc. Ik heb begrepen dat al die tussenfasen ergens op je schijf blijven staan tot ze worden overschreven. Op welke manier weet ik niet. Iemand heeft mij ooit wel eens het type bestand genoemd en dat was geen .doc maar iets anders waar ik nog nooit van had gehoord. Om iets te zoeken weet ik alleen een woord uit de titel en een paar uit de inhoud. De code die je opgeeft, moet ik dan na * meteen zo'n woord intikken of na het sterretje eerst een spatie? Het woord uit de titel is Indie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan