hoe installeer ik de versterker????

Status
Niet open voor verdere reacties.

firest0rm

Meubilair
Lid geworden
6 mrt 2007
ik heb nu echt hulp nodig
ik heb totaal geen verstand van dit ding:(

ik had een reciever geleend van een vriend en daar was het gewoon aansluiten 1 knopje in drukken en hij deed het

nu hebben wij de Onkyo Tx-sr608 aangeschaft maar blijkt dus dat dat andere koek is

ik krijg geen geluid meer over mijn spekers terwijl ze wel goed zijn aangesloten
ik kies elke keer source PC (want daar zit de rca tulp kabels op aangesloten)
maar krijg geen geluid
hoe zorg ik ervoor dat de versterker dit wel doorgeeft aan de spiekers *_* ik ben echt ten einde raad

lol ik merk nu dat de versterker hard moet zetten om uberhaupt geluid te kunnen horen
is dit normaal???

ik bedoel ik hoor pas duidelijk goed geluid als ik em op 50 zet en dat lijkt mij aardig hoog...

de versterker kan max 160watt trekken en de speakers 130watt
is dit normaal?

of komt dat omdat de versterker max 6ohms kan leveren terwijl de spekers 8ohms nodig hebben?
ik heb hier niet echt verstand van LOL
maar ben al blij dat ik geluid heb!

Laatst bewerkt:
Hallo Firest0rm.

Goed hier gaan we op weg naar nog meer storm.

Ohm komt van de duitse natuurkundige Georg Simon Ohm af ,en word gebruikt om een hoeveelheid weerstand aan te geven.
Wat bij de audio die weerstand bied zijn de luidsprekers.
De versterker is de gene die dat verdragen moet en jou Onkyo kan er max 16 Ohm per kanaal hebben ,en dan op deze manier 4 tot 8 Ohm en 8 tot 16 Ohm.
Sluit dus niet 4 en 16 Ohm luidsprekers door elkaar op je versterker aan ,maar hou dat als het niet anders kan altijd bij 4 tot 8 of 8 tot 16 Ohm luidsprekers.

Dan het aantal Watt ,die op zijn manier ook weer af hangt hoe veel weerstand (die zelfde Ohm van de luidsprekers) er is.
En bij jou Onkyo is 160Watt bij 6 Ohm luidsprekers ,bij 8 Ohm is dat dacht ik 120Watt ,en de versterker is de gene die de Watt's leverd.

Een rca tulp ,god jong het is helemaal geen weer voor tulpen. :)
En zou als ik jou was wat anders gaan zoeken ,een geludskaart met HD en een HDMI uitgang en daarmee je pc op je Onkyo aansluiten.
Dan is het niet alleen een andere koek maar ook een koek met iets meer smaak ,meschien dat het iets voor is om te overwegen.

Dan vergeet niet dat het geluid wat je op je pc regeld zoals harder en zachter dat ook het geluid is wat je naar de Onkyo reciever stuurd.
Dus let er op dat daar ook goed staat.
Als je dan ook nog klaar bent met je luidspreker opstelling.
Dan zou je nog dat microfoontje wat je er heb gekregen (dat kleine ding met die lange kabel) eens recht onder in hoek van je Onkyo waar setup mic staat kunnen aansluiten en even doen wat de Onkyo aan vraagt.
Dat is een soort meet en regel techniek met de naam Audyssey en stelt verschillende audio setups in.

Ik heb zelf ook die Onkyo reciever en vind het een geweldig ding. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan