Hoe installeer ik een netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi allemaal,

Ik ben aan het proberen een netwerk aan te leggen tussen 2 pc's... Ik heb een UTP kabel tussen de netwerkkaarten van de 2 PC's gezet, en verder kom ik niet... Beide pc's draaien onder windows 98SE en hebben allebei een andere Computernaam...

Het doel is eigenlijk Age of Empires tegen elkaar te spelen op de pc's, maar ik neem aan dat ik dan eerst een netwerkverbinding moet maken, maarjah, hoe?

Alvast bedankt, Robert-Jan

Ik heb dus helaas een straight link kabel...

Ik ga er een aanschaffen, ik hoop dat het dan wel lukt, ik houd jullie op de hoogte!!!

Robert-Jan

Oke, maar ik denk dat het daarna wel zal gaan lukken.

Succes:thumb:

De winkel was dicht, dus ik heb nog geen crosscable gekocht, ik zit nu alleen met een ander probleem: sinds ik heb geprobeerd dat netwerk te installeren geeft de pc bij het opstarten de foutmelding dat een bestand in "SYSTEM.INI" verwijst naar "NWLINK.VXD", en dat ik het ws. verwijdert heb (dat kan kloppen want ik heb zo'n profiel aangemaakt en later weer verwijderd...) maar hoe plaats ik dat bestand terug/ zorg ik op een andere manier dat hij die foutmelding niet meer geeft? (het is op beide pc's, en 1 pc heeft geen cd-romspeler...)

Robert-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan