hoe installeer ik een videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerdlol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Ik heb vandaag een geforce fx 5200 DDR videokaart gekocht. Ik wou hem in mijn dell optiplex gx240 installeren. Ik heb de videokaart via apparaatbeheer binnen windows geïnstalleerd. Nu wil ik mijn computer opstarten met de nieuwe videokaart, geeft mijn beeldscherm aan dat er geen computer is aangesloten.
En ik zou graag de nieuwe videokaart gebruiken.
Mvg Sjoerd

Sjoerd,

ik denk dat je even opnieuw moet beginnen:

ga naar apparaatbeheer en verwijder daar de eventueel zichtbaar aanwezige videokaart (adapter).
Start niet opnieuw op (Windows vraagt daar mogelijk wel om) maar schakel de machine na verwijdering uit.
Haal voor de zekerheid nu even de nieuwe kaart eruit en zet (terwijl de machine nog open ligt) even de stroom erop. Mogelijk gaat de machine piepen. Dit doet hij omdat geen videokaart gevonden wordt.

Zet de machine uit en herplaats de kaart. Start opnieuw op en met een beetje mazzel (als het een plug & play card betreft) wordt de kaart gedetecteerd en geïnstalleerd. Is het geen PnP (heb ik niet voor je uitgezocht) dan moet je nogmaals opstarten, maar dan in de veilige modus. Je hebt dan wel beeld, maar een erg lage resolutie. In de veilige modus ga je naar het configuratiescherm, hardware en daar kies je voor het zoeken naar en installeren van nieuwe hardware. Houd de installatiedisk van de nieuwe kaart bij de hand en volg de instructies op het scherm.

nee dat werkt niet, ik krijg nog steeds geen beeld.
mvg Sjoerd

Helaas kan ik hiervandaan het probleem niet 'zien'. Er kunnen diverse oorzaken zijn. Ik benoem er twee:

- de nieuwe kaart is niet goed?
- zit er een onboard videochip op het moederbord en de monitorkabel is momenteel op de nieuwe kaart aangesloten terwijl de onboardchip niet is gedeactiveerd (dat zou prima de boodschap verklaren die je te zien krijgt). Test dit eens uit door de monitor op de onboard videokaart aan te sluiten (uiteraard voor zover zo'n videokaart aanzwezig is).

Ik denk dat de videokaart kapot is.:o
Maar toch bedankt voor de hulp/
Mvg Sjoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan