hoe installeer ik XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Berichten
284
hallo,

ff kort vraagje, ik ga binnenkort via alternate een nieuwe pc kopen. Maar dan zonder stuurprogramma.
Windows XP ga ik namelijk via surfspot kopen. (omdat ik student ben scheelt dat ongeveer 200 eurootjes...)

Stel ik heb over een paar dagen mn nieuwe pc, en ook windows XP op cd. mssn een domme vraag maar, wat dan? pc aanzetten en zo snel mogelijk cd erin proppen? of wijst het zich echt vanzelf? of zonder de pc aan te zetten de cd-rom schijf openen en de cd erin doen??

daarbij nog een vraag... ik laat de pc door alternate zelf in elkaar zetten... het maakt voor hun neem ik aan toch niet uit dat ik geen stuurprogramma koop?
 
[Offtopic] Wow Looneytune, er wordt met die link gestolen als de raven!
Ik kom de letterlijke tekst met foto's exact tegen op meerdere plaatsen op internet. [/Offtopic]
 
En MrCorpse als je gaat kopen bij alternate....
dan is het niet nodig dat er een OS bijgekocht wordt hoor.
Maar bestel je wel via deze link
Dan heeft Helpmij.nl er ook nog iets aan.
 
Jij bent zeker de penningmeester :p
 
[Offtopic] Wow Looneytune, er wordt met die link gestolen als de raven!
Ik kom de letterlijke tekst met foto's exact tegen op meerdere plaatsen op internet. [/Offtopic]

Paul, het is wel grappig, ik was er zelf bij toen deze guide werd gemaakt :p (in de computerwinkel waar ik werkte).
 
[Offtopic] Wow Looneytune, er wordt met die link gestolen als de raven!
Ik kom de letterlijke tekst met foto's exact tegen op meerdere plaatsen op internet. [/Offtopic]

Het is gewoon een goede en duidelijke uitleg en wat wordt er nu niet via internet gestolen :confused:
 
Ik neem aan, gezien ik een hele nieuwe pc koop, het voor mij begint bij Stap 3???
 
Gewoon bij stap1 beginnen: netwerkkabel los koppelen ( of eigenlijk nog niet aansluiten )
Stap2 het partitioneren kan ook handig zijn, zeker als je bijvoorbeeld een schijf koopt van 250 gig

De enige dingen die je bij een nieuwe PC kunt overslaan is het backuppen van bestanden en gegevens
 
ik koop een schijf van 500gb.. maar de reden van het partitioneren snap ik niet helemaal... kan jij me dat uitleggen?
 
De reden van partitioneren.

Zomaar even een uitleg wat je er mee kan doen.

Stel je hakt de schijf doormidden, dan heb je 2 partities.
Zo krijg je met 1 harde schijf eigenlijk 2 schijven van 250 gig.
Je krijg dan schijf C en D
Op schijf C zet je de besturing en alle andere software en op schijf D zorg je dat daar alle belangrijke bestanden op komen te staan. ( foto's , excel of word bestanden , muziek , enz enz. )

Stel na verloop van tijd, heb je door een virus of wat voor oorzaak dan ook een onstabiel systeem gekregen. De enige mogelijkheid om dit op te lossen is door de besturing er opnieuw op te zetten.
Dan kan je alleen schijf C formateren en opnieuw de besturing en programma's er op zetten.
Al jouw belangrijke bestanden blijven dan op schijf D staan.

Maar je kan jouw schijf ook partitioneren in 5 schijven van 100 Gig. Of 1 van 100 en 2 van 200 gig

Het is maar net wat je met de PC wilt gaan doen. Als je veel met video wilt gaan bewerken is het handiger om daarvoor een grote schijf te reserveren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan