Hoe installeer is MS Office zonder CD rom drive??

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuz393

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2008
Berichten
1
Hallo,

Ik zit erover te denken om een minilaptop te kopen, de Medion Akoya Mini E1210. Alleen heeft deze laptop geen disk drive. Hoe kan ik toch programma's installeren, zoals MS Offices?? Kan dat met een USB stick of op een andere manier? Alvast bedankt!
 
Ja, dat kan idd met een USB stick. Zorg dat je alle bestanden van de cd kopieert naar de stick en installeer m daar vanaf.
 
cd-rom kopieren is onmogelijk

Enkele bestanden op de MS Office cd-rom zijn beschermd tegen kopieren. Dit zijn met name de installatiebestanden. Bovenstaande suggestie is dus geen oplossing. Wie heeft er wel een oplossing?
 
Cd via Netwerk

Ik neem aan dat je laptop in een netwerk komt te hangen.

Wat je kan doen in dit:

Cd drive van je vaste pc delen. Zodat deze te zien in op het netwerk.

Laptop aan netwerk hangen.

Cd office in cd drive doen. En Installeren maar.
 
Of gewoon een image bestand op de laptop zetten en installeren vanaf een virtuele drive
 
Of gewoon een image bestand op de laptop zetten en installeren vanaf een virtuele drive

Maar hoe zet je de image bestand op een laptop zonder CD drive. Ook via het netwerk. Dat ik je net zo goed mijn oplossing gebruiken.
 
Wanneer je geen netwerk of netwerk schijf hebt even downloaden bijvoorbeeld.
Ik zei trouwens niet dat het geen goede oplossing was
 
Schijf delen

Bedankt voor de hulp. Het heeft me een paar nachten gekost om een thuisnetwerk te installeren en toen kon ik inderdaad de cd-drive delen. Het is dus gelukt!
SyS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan