Hoe installer ik alternatieve frimware op mijn router?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jplt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jplt

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Hallo allemaal,

Ik heb een Sitecom wl - 183 v1 002 thuis liggen, alleen werkt deze niet goed. De router is helemaal goed ingesteld etc maar toch werkt hij alleen via kabel netwerk (Wifi niet). Ik heb er al genoeg mee geprobeerd maar niets hielp. Toen zag ik laatst in eens iets over alternatieve frimware zoals dd wrt en openwrt. Ik zou graag zo iets proberen (maakt mij niet uit welke als het maar werkt :) ). Alleen kon ik nog geen versie vinden voor mij router. Ik denk dat ik wel ongeveer weet hoe ik deze moet installeren (nog steeds is alle info welkom :) ), maar ik kon geen goede frimware vinden. Weet iemand goede frimware voor mij?

Alvast bedankt :thumb: :thumb: :thumb:

En wat werkt er dan niet ? Je hebt 10 jaar garantie bij Sitecom !!
Hun support al gebeld ?

En als je dat doet, vraag dan om firmware en niet om frimware :P

Oeps spellings foutje :) , maar er zijn al meerdere mensen geweest voor die router en niemand kon het fixen, we hebben nog 2 wel werkende routers dus het is niet zo'n groot probleem. Maar ik dacht misschien helpt andere firmware want via lan werkt die perfect

Maar je hebt toch gewoon garantie, waarom maak je daar geen gebruik van dan ?
Dan krijg je vaak gewoon een nieuwe van Sitecom.

Zo is het..
En bespaar je de moeite...
Voor Sitecom is bijna nooit alternatiev firmware geweest
http://wiki.openwrt.org/oldwiki/hardware/sitecom
Ze hebben amper info gegeven over hun hardware, ook amper toegang te krijgen via opties op het moederbord.
In Tweakers land laat bijna iedereen dat spul links liggen, mager spul en dan ook niet niet te tweaken.

Jammer, maar we hebben 2 goede routers thuis liggen en nog 1, alleen krijg ik daar de dsl niet van uit en schakelt hij die de heletijd in :confused: . Ik kan de garantie nog ff nakijken, verder iedereen bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan