hoe installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanoj123

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
ik heb xubuntu gedownload van ubuntu-nl.org, en vervolgens het iso-bestand op cd gebrand. Als ik nu in de verkenner de cd open, staat er 1 iso-bestand. Als ik de cd in de pc steek, gebeurt er echter niets. Wat kan ik doen, of wat heb ik verkeerd gedaan?

Je moet hem branden als een image, niet die iso erop zetten, welk brandprogramma gebruik je?

danku, is gelukt zo
ik heb gelezen dat je xubuntu kan uitproberen zonder te hoeven installeren, door van op de cd op de starten, kan dat?

danku, is gelukt zo
ik heb gelezen dat je xubuntu kan uitproberen zonder te hoeven installeren, door van op de cd op de starten, kan dat?
Ja dat kan! Dan moet je deze downloaden.Tevens livecd en install cd. :D http://cdimages.ubuntu.com/xubuntu/releases/feisty/release/xubuntu-7.04-desktop-i386.iso

Maar als je de livecd wil gebruiken moet je wel zorgen dat je bios zo ingesteld is dat je van cd kan booten.DUS! first boot device cdrom.;)

Veel succes en groetjes rappie pappie.:thumb:

Laatst bewerkt:
nu heb ik de cd die ik al had gebruikt om xubuntu te installeren. Bij opstarten koos ik "start or install", eerst een venstertje "loading linux kernel", dan kwam er een scherm met een balkje dat heen en weer bewoog. daarna enkel een cursor, zonder dat ik iets kon typen

nu heb ik de cd die ik al had gebruikt om xubuntu te installeren. Bij opstarten koos ik "start or install", eerst een venstertje "loading linux kernel", dan kwam er een scherm met een balkje dat heen en weer bewoog. daarna enkel een cursor, zonder dat ik iets kon typen
Probeer de iso met nero is op een lagere snelheid te branden.Misschien is de cd beschadigd,of er is iets niet goed gegaan met branden.Zorg vooral onder windows als je aan het branden bent je niks open hebt staan aan programma's die geheugen vreten of op de achtergrond fiks bezig zijn.

Als bovenstaande niet helpt.Post de specs van je computer eens waar je xubuntu op wil draaien.En dan vooral de hoeveelheid geheugen die je in de computer hebt.:D

Groetjes rappie pappie.

Laatst bewerkt:
het is een heel trage computer
32mb ram:D
ik las dat xubuntu veel minder zwaar is
misschien is 32 toch te weinig
nu staat er windows me op, draait zonder problemen

het is een heel trage computer
32mb ram:D
ik las dat xubuntu veel minder zwaar is
misschien is 32 toch te weinig
nu staat er windows me op, draait zonder problemen
32 mb is wel heel erg weinig ik denk niet dat xubuntu daar op gaat draaien.:D

Voor xubuntu:
Minimum system requirements

To run the Desktop CD (LiveCD + Install CD), you need 128 MB RAM to run or 192 MB RAM to install. The Alternate Install CD only required you to have 64 MB RAM.

To install Xubuntu, you need 1.5 GB of free space on your hard disk.

Once installed, Xubuntu can run with 64 MB RAM, but it is strongly recommended to use at least 128 MB RAM.

Maar heb nog even voor je gezocht.;)

Het is nog niet erg bekend.Maar ik denk dat deze wel op je computer gaat draaien.Fluxubuntu gabaseerd op fluxbox.Het lijkt op damn small linux.

http://fluxbuntu.org/

Hier wat screenshots hoe het eruit ziet.
http://shots.osdir.com/slideshows/slideshow.php?release=732&slide=4

Groeten rappie pappie.:thumb:

Laatst bewerkt:
wat kan dit dan eigenlijk meer dan windows me?
nu staat er windows me op en dat draait vrij vlot.
ik zou linux wel eens willen proberen, maar wat zijn dan de voordelen
t.o.v windows? ik ben geen expert dus via codes helemaal afstellen zit er niet in denk ik...
toch bedankt voor de moeite!:thumb:

maar wat zijn dan de voordelen
t.o.v windows?
Tsja! Er zijn voordelen genoeg.Om er maar één te noemen windows ME wordt niet meer ondersteunt.;) Linux wel.:D En omdat hij niet ondersteunt wordt heb je veiligheids risico's.en windows ME erg onstabiel is ik vond windows 98 beter.En je met linux met de tijd mee gaat en er meer mee ken als ME.Dus is het nu voor jouw aan te raden om over te stappen met je oude bakkie.Waar je overigens nog goed mee uit de voeten zult kunnen.Maar niet met xp of vista dat draait helemaal niet op je bakkie of het wordt een andere computer kopen.:p .

Bron wikipedia:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_ME

Toch wordt het over het algemeen afgeraden om Windows Me te gebruiken, omdat het besturingssysteem vrij instabiel is. Zelfs de vorige versie, Windows 98, is een stuk stabieler. Windows 2000 en Windows XP zijn een heel stuk stabieler door een betere kernel. Microsoft was aanvankelijk van plan een servicepack uit te brengen van Windows Me, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan.

toch bedankt voor de moeite!:thumb:
Jij bedankt voor de intresse in linux.Hopen dat je je eigen toch nog bedenkt.;)

Groeten rappie pappie.:thumb:

Laatst bewerkt:
bedankt, dus de link in je vorige reactie ,fluxbuntu downloaden, iso branden en dan installeren. Er staat nu dus nog wel een mislukte installatie van xubuntu op. probleem?
moet ik eerst een nieuwe partitie aanmaken om daar linux op te installeren? Ik zou graag ME er nog eventjes laten opstaan voor als er problemen zijn, anders kan ik helemaal nergens meer aan. Indien ja, hoe doe ik dat dan (onder windows) heb ik extra software nodig of kan dat met een commando? Ik heb nu een hd van 2gb, maar ik kan er eventueel wel een bijsteken, maar dan zit ik met een computer zonder hd...

dankje!
ziet er allemaal heel fijn uit. Ik overweeg om zipslack te nemen, want wubi heeft geen fluxbuntu, enkel xubuntu... Zipslack ziet er ondanks lage vereisten toch nog vrij mooi uit, vind ik. Lijkt op windows. Is dat ook effectief zo?

ik ben eens gaan kijken en er is blijkbaar ook nog slackware, de volledige variant van zipslack. Is die evengoed of zit er geen software bij ofzo? Voor slackware heb je 3.5 gb nodig, voor zipslack niet. Als zipslack werkt, heb ik geen nieuwe hd nodig. Zo ka ik met deze middeleeuwse machine toch nog wat experimenteren. Leve linux!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan