• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe instellen een importeer-opmaak voor meerdere gelijke CSV-Bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

freddie.dekkers

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Ik ben bij 'Mijn Postbank.nl' en kan dan mijn afschriften downloaden in csv-bestandsformaat gescheiden door komma's. Dit is een wederkerende procedure. Elke keer moet ik het importeer bestand opnieuw opmaken. Als ik in EXCEL-2007 een eerder geïmporteerd bestand wis en het Query-veld niet wis, kan ik geen bestand importeren op de plek waar alleen de celleninhoud is gewist.
Dus moet ik de Query ook verwijderen om weer te kunnen importeren.
Ik Impoteer elke keer in de zelfde tabblad, bewerk het daar en verplaats dan deze informatie als waarde-opmaak naar het betreffende tabblad met mijn gewenste opmaak.

Hoe kan ik nu een importeer-opmaak instellen om meerdere gelijksoortige CSV-Bestanden te kunnen importeren?

Neem de handelingen om tot de juiste opmaak te komen op in een macro.
Deze macro sla je op in een persoonlijke map.
Open nieuwe csv bestanden in excel en draai de macro.

succes

hoj Jeroen,

Ik heb welleswaar nog nooit met macro's gewerkt, laat staan er een gemaakt, maar ik ga er eens mee aan de slag. Bedankt voor je reactie! :thumb:

Ja hoor, 't is me prima gelukt. Ik kan zelfs de sortering en verplaatsing toepassen met een 2e macro. nu nog expirimenteren om 't eenvoudiger en praktischer te maken voor bestanden met uiteen lopende bereiken en opgave van veranderende bestandsnamen (Datum namen).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan